
Opis projektu
Akademia Humanitas realizuje projekt „Cyfrowi Eksperci w przedszkolach w podregionie bielskim, gliwickim,
rybnickim i tyskim” nr KPOD.05.08-IW.06-0037/24 dofinansowany przez Unię Europejską w ramach Krajowy Plan Odbudowy i Zwiększenia Odporności (KPO) – Szkolenia dla nauczycieli wychowania przedszkolnego
Priorytet: Rozwój e-usług i ich konsolidacja, tworzenie warunków dla rozwoju zastosowań przełomowych technologii cyfrowych w sektorze publicznym, gospodarce i społeczeństwie, usprawnienie komunikacji między instytucjami publicznymi, obywatelami i biznesem oraz wyrównywanie poziomu wyposażenia szkół i podnoszenie kompetencji cyfrowych obywateli.
Działanie: C2.1.3. E-kompetencje
Okres realizacji projektu: 1 września 2024 r. do 30 maja 2025 r.
Wartość projektu: 7 856 667,40 zł
Wartość dofinansowania projektu: 7 856 667,40 zł
w tym ze środków UE: 7 856 667,40 zł
Beneficjent projektu:
Akademia Humanitas
ul. Kilińskiego 43
41-200 Sosnowiec
Kontakt do biura projektu: tel. 32 363 12 14
#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie
Grupa docelowa i formy wsparcia
Projekt zostanie zrealizowany poprzez następujące zadania:
a) Zadanie 1 Środki na materiały dydaktyczne
b) Zadanie 2 Szkolenia dla nauczycieli wychowania przedszkolnego
c) Koszty pośrednie
Realizacja projektu przyczyni się do osiągnięcia założeń inwestycji C2. 1.3 KPO poprzez przekazanie
757 przedszkolom/oddziałom przedszkolnym środków na cyfrowe materiały dydaktyczne oraz uzupełnienie kompetencji nauczycieli wychowania przedszkolnego do efektywnego korzystania z otrzymanych środków dydaktycznych.
Realizacja projektu przyczyni się także do zwiększenia skali zastosowań rozwiązań cyfrowych w sferze publicznej, gospodarce i społeczeństwie wraz z jednoczesnym rozwojem kompetencji cyfrowych obywateli, tj. w niniejszym projekcie 1 566 nauczycieli wychowania przedszkolnego i innych ww. osób.
Cele i planowane efekty
Celem projektu jest:
a) zwiększenie o minimum 60% kompetencji cyfrowych wśród 1566 nauczycieli wychowania przedszkolnego oraz innych osób związanych z placówkami przedszkolnymi (takich jak dyrektorzy przedszkoli posiadający kwalifikacje nauczyciela edukacji przedszkolnej, nauczyciele wspomagający w przedszkolu, zespoły wychowania przedszkolnego, punkty przedszkolne oraz oddziały przedszkolne w szkołach podstawowych), w tym min. 40 mężczyzn z podregionu NUTS 3 (obszar bielski, gliwicki, rybnicki i tyski) poprzez przeprowadzenie kompleksowych szkoleń w formie mieszanej
(zdalnej i stacjonarnej), zgodnie ze zdiagnozowanymi potrzebami ww. nauczycieli,
oraz
b) przekazanie przedszkolom/oddziałom przedszkolnym z ww. obszaru środków na cyfrowe materiały dydaktyczne (zgodnie z indywidualnymi potrzebami poszczególnych przedszkoli) w postaci 757 grantów.
Cel zostanie zrealizowany do 30.05.2025.
Rekrutacja na szkolenia
Z dniem 31.03.2025 r., z uwagi na wyczerpanie limitu miejsc REKRUTACJA DO PROJEKTU ZOSTAŁA ZAMKNIĘTA.
Zapraszamy do wzięcia udziału w kolejnych naszych projektach.
Granty
KONTAKT W SPRAWIE WNIOSKOWANIA O GRANT I ZAWARCIA UMOWY:
Karolina Panek tel. 664 918 739
Aleksandra Latańska tel. 889 823 894
E-mail: granty@humanitas.edu.pl
KONTAKT W SPRAWIE ROZLICZENIA UMOWY GRANTOWEJ:
Monika Kucińska, Elżbieta Szparaga tel. 889 823 962
E-mail: rozliczeniakpo@humanitas.edu.pl
Serdecznie zachęcamy do zapoznania się z poniższymi materiałami – prezentacją oraz nagraniem ze spotkania. Znajdziecie w nich Państwo omówienie procesu realizacji programu grantowego oraz odpowiedzi na większość nurtujących Państwa pytań.
Prezentacja została uzupełniona o najczęściej pojawiające się pytania m. in. o możliwość poszerzenia zawartości zestawów o dodatkowe materiały cyfrowe.
SPOTKANIE INFORMACYJNE:
W dniu 03.12.2024 r. odbyło się spotkanie informacyjne dot. procesu realizacji projektu, w tym wnioskowania o granty na cyfrowe materiały dydaktyczne.
Spotkanie było rejestrowane, poniżej zamieszczamy do pobrania prezentację ze spotkania oraz nagranie:
– Link do prezentacji
Prezentacja została uzupełniona o najczęściej pojawiające się pytania m. in. o możliwość poszerzenia zawartości zestawów o dodatkowe materiały cyfrowe:
– Link do nagrania
KRYTERIA FORMALNE WNIOSKOWANIA O GRANT:
- WARUNEK KWALIFIKOWALNOŚCI PLACÓWKI DYDAKTYCZNEJ
Przedszkole – przedszkole publiczne lub prywatne otrzymujące dotację oświatową na podstawie art. 17 ustawy z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych, zespół wychowania przedszkolnego, punkt przedszkolny, oddział przedszkolny w szkole podstawowej z terenu objętego projektem
- UKOŃCZENIE PRZEZ MIN. 2 NAUCZYCIELI Z DANEJ PLACÓWKI UDZIAŁU W SZKOLENIACH PODNOSZĄCYCH KOMPETENCJE CYFROWE
Żeby wziąć udział w szkoleniu należy w terminie trwania rekrutacji dokonać zgłoszenia nauczycieli zgodnie z informacjami wskazanymi w sekcji REKRUTACJA NA SZKOLENIA i oczekiwać na kontakt ze strony Organizatora w celu umówienia terminów szkoleń.
REALIZACJA PROGRAMU GRANTOWEGO:
- WARTOŚĆ GRANTU
6366 zł netto – podatek VAT jest niekwalifikowalny
Jeżeli w ramach grantu zostaną zakupione materiały cyfrowe objęte podatkiem VAT musi on zostać pokryty ze środków finansowych danej placówki. Analogicznie w sytuacji, gdy zakup wybranego zestawu przekroczy kwotę wypłaconego grantu – różnica musi zostać pokryta ze środków danej placówki.
Otrzymanie grantu wymaga zwiększenia budżetu gminy o wartość wnioskowanych środków finansowych oraz założenia nowego, wyodrębnionego rachunku (lub rachunków) bankowego służącego tylko i wyłącznie do obsługi środków grantowych.
- PROCES WNIOSKOWANIA O GRANT
Po ukończeniu szkolenia, po zweryfikowaniu dokumentacji szkoleniowej, każdy uczestnik, który uczestniczył w min. 80% szkolenia otrzyma Zaświadczenie potwierdzające ukończenie szkolenia.
Po ukończeniu szkolenia przez min. 2 nauczycieli z danej placówki Organ Prowadzący otrzyma informację o możliwości wnioskowania o grant z przeznaczeniem dla danej placówki dydaktycznej.
Z uwagi na dużą liczbę przeprowadzanych jednocześnie szkoleń uprzejmie prosimy o cierpliwość w oczekiwaniu na kontakt z informacją o zakończeniu weryfikacji dokumentacji szkoleniowej pracowników Państwa placówki/placówek oraz o możliwości wnioskowania o grant – z każdym z Państwa skontaktujemy się najszybciej jak to tylko będzie możliwe.
Wzór wniosku o grant wraz z załącznikami:
Wniosek o grant – Organ Prowadzący placówkę dydaktyczną decyduje o sposobie wnioskowania o grant – wnioskowaniu samodzielnie w imieniu wszystkich podlegających mu placówek, lub o udzieleniu pełnomocnictwa dla poszczególnych dyrektorów
Katalog cyfrowych materiałów dydaktycznych – dla każdej placówki należy wybrać wyłącznie 1 zestaw.
Katalog prezentuje minimalną zawartość każdego z zestawów – w przypadku zakupu każdego z zestawów istnieje możliwość poszerzenia zawartości zestawu, czyli zakupu dodatkowych materiałów cyfrowych (nie wymienionych w zestawie) o ile zmieszczą się one w cenie grantu lub placówka podejmie decyzję o dopłacie nadwyżki ze środków własnych.
PRZYKŁAD: ZESTAW 6 – Minimalna zawartość zestawu: Laptop, mata do kodowania – można poszerzyć np. o dodatkowy laptop, oprogramowanie edukacyjne, robot do programowania, długopisy 3D lub dowolne inne cyfrowe materiały edukacyjne.
Proszę pamiętać, iż niezależnie od wartości zamówienia podatek VAT jest niekwalifikowalny i musi być pokryty ze środków własnych danej placówki.
Wzór pełnomocnictwa – jeśli dotyczy, wzór pełnomocnictwa w wersji edytowalnej – w przypadku, gdy Organ Prowadzący podejmie decyzję o udzieleniu pełnomocnictw dla dyrektorów poszczególnych placówek, do wniosku należy obligatoryjnie załączyć stosowne pełnomocnictwo. Wzór pełnomocnictwa może ulec modyfikacji przez OP jednak musi zawierać umocowanie do wszystkich elementów procesu: od złożenia wniosku o grant, poprzez zawarcie umowy, aż po jej rozliczenie.
Niezależnie od wybranego wariantu to Organ Prowadzący ponosi odpowiedzialność za prawidłową realizację umowy oraz prawidłowe wydatkowanie środków finansowych.
Prosimy o niewypełnianie i nieprzysyłanie załączonych wzorów – w mailu z informacją o możliwości wnioskowania o grant otrzymacie Państwo dokumenty w wersji edytowalnej wraz ze szczegółowym opisem procesu wnioskowania o grant.
- ZAWARCIE UMOWY O POWIERZENIE GRANTU
Po złożeniu wniosku przez Organ Prowadzący lub dyrektora placówki na podstawie pełnomocnictwa zostanie przygotowana i przesłana do Państwa umowa o powierzenie grantu.
Umowę należy podpisać elektronicznie bądź odręcznie i przesłać na wskazany adres mailowy/pocztowy.
Po podpisaniu umowy wnioskowana kwota grantu zostanie Państwu wypłacona na wyodrębniony rachunek bankowy wskazany przez Państwo w umowie grantowej.
Zakupu wybranego zestawu mogą Państwo dokonać dopiero po podpisaniu umowy i otrzymaniu środków finansowych.
Wzór umowy do zapoznania się: Wzór umowy
Prosimy o niewypełnianie i nieprzysyłanie załączonego wzoru – po złożeniu wniosku o grant w korespondencji mailowej otrzymacie Państwo dokumenty w wersji edytowalnej wraz ze szczegółowym opisem procesu podpisania umowy.
- DOKONANIE ZAKUPU WYBRANEGO ZESTAWU CYFROWYCH MATERIAŁÓW DYDAKTYCZNYCH
Po zawarciu umowy każdy Organ Prowadzący/placówka dydaktyczna, która otrzyma grant w ramach Inwestycji C2.1.3 sama decyduje o sposobie i miejscu nabycia cyfrowych materiałów dydaktycznych. Decyzję o konieczności / braku konieczności przeprowadzenia procedury zamówienia zgodnie z Ustawą PZP podejmuje każdy Organ Prowadzący samodzielnie.
Akademia Humanitas, ani partner projektu: Fundacja Silesia Nobilium nie pośredniczą w procesie wydatkowania środków finansowych przeznaczonych na zakup cyfrowych materiałów dydaktycznych ani nie wskazują nazw czy specyfikacji przykładowych produktów.
- ROZLICZENIE UMOWY O POWIERZENIE GRANTU
Po zakończeniu realizacji umowy i dokonaniu zakupu wybranego zestawu należy złożyć sprawozdanie końcowe oraz kopie dokumentów finansowych potwierdzających poniesienie wydatków. Po weryfikacji i akceptacji sprawozdania końcowego przez Akademię Humanitas umowa zostaje uznana za rozliczoną.
Wzór sprawozdania
Harmonogram wsparcia
Obowiązek informacyjny
Klauzula informacyjna – Akademia Humanitas.
Klauzula informacyjna – Centrum Projektów Polska Cyfrowa.
Klauzula informacyjna – Fundacja Silesia Nobilium.
Istnieje możliwości zgłaszania do Instytucji koordynującej KPO, Instytucji odpowiedzialnej za realizację inwestycji lub Jednostce wspierającej podejrzenia o niezgodności Przedsięwzięcia lub działań Ostatecznego Odbiorcy Wsparcia z Konwencją o prawach osób niepełnosprawnych sporządzoną w Nowym Jorku dnia 13 grudnia 2006 r. (Dz. U. z 2012 r. poz. 1169, z późn. zm.), zwanej dalej „KPON”. Sygnały, zgłoszenia lub skargi dotyczące wystąpienia niezgodności Przedsięwzięcia z postanowieniami KPON mogą przekazywać osoby fizyczne (uczestnicy projektu lub ich pełnomocnicy i przedstawiciele), instytucje uczestniczące we wdrażaniu KPO, strona społeczna (stowarzyszenia, fundacje), za pomocą (w każdym poniższym przypadku uznaje się zgłoszenie za przekazane w formie pisemnej):
1) poczty tradycyjnej – w formie listownej na adres ministerstwa: Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, ul. Wspólna 2/4, 00-926 Warszawa lub Centrum Projektów Polska Cyfrowa, ul. Spokojna 13a, 01-044 Warszawa,
2) skrzynki nadawczej e-puap Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej lub Centrum Projektów Polska Cyfrowa.
Dokumenty do pobrania
REGULAMINY:
WZORY DOKUMENTÓW DO WYPŁATY GRANTU:
- Wniosek o grant – wzór
- Katalog cyfrowych materiałów dydaktycznych – wzór
- Pełnomocnictwo – wzór
- Umowa grantowa – wzór
- Sprawozdanie z realizacji grantu – wzór
OZNAKOWANIE INFORMACYJNO-PROMOCYJNE: