Executive Master of Business Administration

Poziom
Studia MBA
Czas
3 semestry
Uzyskany tytuł
Executive MBA
Język
Polski / Angielski
Tryb
Hybrydowy
Lokalizacja
Sosnowiec / Rybnik
Start rekrutacji
Styczeń 2026
Start studiów
Październik 2026

Twój opiekun

Sybilla Salisz-Strzelczyk

Kierowniczka Działu Rekrutacji
Skontaktuj się

Executive MBA – od menedżera do świadomego lidera globalnej zmiany

Przygotowujemy liderów do skutecznego zarządzania w złożonym świecie

Kształcimy menedżerów średniego i wyższego szczebla, którzy potrafią podejmować decyzje w dynamicznym, zglobalizowanym i zrównoważonym środowisku biznesowym. Nasz program rozwija zarówno umiejętności twarde, jak i kompetencje miękkie, wspierając świadome przywództwo oraz osobistą efektywność liderów przyszłości.

Stawiamy na rozwój praktycznych umiejętności w międzynarodowym kontekście

Zajęcia prowadzone są w trybie hybrydowym, w języku angielskim z tłumaczeniem, we współpracy z Bratislava University of Economics and Management. Program łączy naukę z praktyką – od projektów zespołowych i warsztatów z narzędziami diagnostycznymi po bezpośredni kontakt z firmami wdrażającymi nowoczesne modele zarządzania.

Łączymy przywództwo, dobrostan i zrównoważony rozwój

Uczymy, jak strategicznie zarządzać organizacją, finansami, zmianą i zespołami, z poszanowaniem zasad ESG i zrównoważonego rozwoju. Wzmacniamy odporność psychiczną, inteligencję emocjonalną oraz zdolność do mentoringu i negocjacji – by budować odpowiedzialne organizacje gotowe na wyzwania jutra.

Sprostaj wyzwaniom współczesnego świata biznesu

Zyskuj przewagę dzięki Executive MBA

Zarządzasz w zmiennym świecie i brakuje Ci strategicznej pewności?

 Dynamiczne otoczenie, niepewność rynkowa, rosnące wymagania interesariuszy – to codzienność dzisiejszych liderów. Potrzebujesz wiedzy, która nadąża za zmianami, i narzędzi, które pozwolą Ci skutecznie planować i działać.

Czujesz, że rozwój Twojej organizacji wymaga świeżego spojrzenia?

 Tradycyjne podejścia nie wystarczą. Chcesz wdrażać realne zmiany, bazując na sprawdzonych modelach, aktualnej wiedzy i doświadczeniach liderów z różnych branż.

Masz świadomość, że Twój rozwój osobisty wpływa na skuteczność biznesową?

 Odporność psychiczna, inteligencja emocjonalna, komunikacja i przywództwo to dziś fundamenty efektywności menedżerskiej. Potrzebujesz przestrzeni do rozwoju nie tylko jako lider, ale jako człowiek.

Co nas wyróżnia

Loża Ekspertów

To nie tylko zajęcia – to cykl dodatkowych wykładów z praktykami i top managerami, którzy dzielą się swoimi wyzwaniami i rozwiązaniami. Kandydaci zyskują dostęp do aktualnych trendów rynkowych, a także możliwość budowania relacji i konsultowania własnych wyzwań z ekspertami. To wyjątkowy networking i inspiracja, której nie oferuje większość programów.

Międzynarodowy program z dyplomem partnera zagranicznego

Uczestnicy otrzymują dodatkowy dyplom potwierdzający realizację studiów EMBA z Bratislava University of Economics and Management – uczelni o uznanej renomie w Europie Środkowej. Program realizowany jest lokalnie, ale w języku angielskim z tłumaczeniem, co daje globalny prestiż bez konieczności wyjazdów czy perfekcyjnej znajomości języka.

Holistyczny rozwój menedżera

Większość MBA skupia się na twardych danych. Akademia Humanitas idzie krok dalej: w centrum programu są także umiejętności miękkie, niezbędne w nowoczesnym przywództwie – takie jak inteligencja emocjonalna, komunikacja, autoprezentacja czy dbanie o dobrostan psychiczny. To podejście nowoczesne i rzadko spotykane w standardowych programach MBA.

Studiujesz – zyskujesz

Executive MBA to inwestycja, która realnie wzmacnia Twoją pozycję zawodową.

Strategiczna wiedza, która działa w praktyce

Zdobędziesz kompleksowe kompetencje z zakresu zarządzania – od strategii, finansów i prawa, po transformację cyfrową i ESG. Pracujesz na realnych case’ach i narzędziach, które możesz od razu wdrożyć w swojej organizacji.

Umiejętności nowoczesnego lidera

Rozwiniesz odporność psychiczną, inteligencję emocjonalną, zdolności negocjacyjne i przywódcze. Poznasz najnowsze metody zarządzania zespołami i zmianą – przydatne w międzynarodowym środowisku biznesowym.

Prestiżowy dyplom i trwałe relacje

Otrzymasz dodatkowy dyplom MBA wydany we współpracy z Bratislava University of Economics and Management – to wyróżnik ceniony na rynku pracy. A po ukończeniu studiów – dostęp do Loży Ekspertów, wydarzeń Akademii Humanitas i sieci absolwenckiej, która zostaje z Tobą na długo.

Partnerzy

BRATISLAVA UNIVERSITY OF ECONOMICS AND MANAGEMENT

Bratislava University of Economics and Management to nowoczesna uczelnia oferująca kształcenie na wszystkich trzech poziomach edukacji wyższej w dziedzinie ekonomii i zarządzania. Zlokalizowana w sercu Europy, w Bratysławie – dynamicznym mieście z bogatą historią i bliskością międzynarodowych ośrodków biznesowych. 

Uczelnia kształci profesjonalistów dla sektora prywatnego i publicznego, zgodnie z europejskimi trendami edukacyjnymi. Posiada certyfikację Ministerstwa Edukacji Słowacji do prowadzenia badań i rozwoju, promując nowoczesną wiedzę w zakresie ekonomii, zarządzania przedsiębiorstwami oraz administracji publicznej. 

Kadra

Twój opiekun

Sybilla Salisz-Strzelczyk

Kierowniczka Działu Rekrutacji
Skontaktuj się
Przemysław Rakoczy
Prezes Fundacji Zrównoważonego Rozwoju
Wykładowca

Przemysław Rakoczy

Przemysław Rakoczy

Przemysław Rakoczy
Prezes Fundacji Zrównoważonego Rozwoju
Wykładowca

Przemysław Rakoczy

Prezes Fundacji Zrównoważonego Rozwoju oraz Ambasador Paktu Klimatycznego z ramienia Komisji Europejskiej UE, wszechstronny ekspert z bogatym doświadczeniem w zarządzaniu „zielonymi” projektami, komunikacji oraz zrównoważonego rozwoju. Jego kariera zawodowa obejmuje kluczowe role w różnych organizacjach, gdzie pełnił funkcje Dyrektora Operacyjnego (Eco Smart Management P.S.A. oraz Quality Austria Polska Sp. z o.o.), lidera działów marketingu  i PR (m in. Hobby, Immobile S.A.), także ekspert zielonej komunikacji.  ekspert w zarządzaniu projektami oraz zarządzaniem interesariuszami. Właściciel firm Green Management czy Solutions 4 Bussines Sp. z o.o. Ekspert w strategicznym planowaniu, tworzeniu i implementowania strategii i modeli biznesowych. Certyfikowany Change Manager oraz Project Manager (Agile, PMP, Prince2, Waterfall). Jako lider, skutecznie buduje interdyscyplinarne zespoły projektowe,  zarządza ryzykiem i kosztami oraz planuje i organizuje działania w projektach. Jego doświadczenie w coachingu i mentoringu pozwala mu wspierać rozwój zawodowy członków swoich zespołów. Ekspert Zrównoważonego Rozwoju zaangażowany w działania na rzecz zrównoważonego rozwoju i wdrażania ESG (Environmental, Social, and Governance). 

W zakresie zarządzania projektami Przemysław Rakoczy posiada doświadczenie w metodologiach Agile, Waterfall, PMP, Prince2, zarządzaniu zmianami, zwinnych metodykach zarządzania (Scrum, Kanban, Gant), komunikacji z interesariuszami oraz zarządzaniu ryzykiem i kosztami w projekcie. Aktywnie współpracuje z jednostkami naukowymi w zakresie posiadanych kompetencji, są to m in. Politechnika Śląska, Instytut Ekologii Terenów Uprzemysłowionych – IETU Katowice, oraz Instytutem Metali Nieżelaznych Sieci Badawczej Łukasiewicz. 

Jego pasje obejmują historię, Busch-crafting, militaria oraz eko-projekty, takie jak plantacje wertykalne i hydroponika oraz wdrażanie innowacyjnych. Dzięki swojemu wszechstronnemu doświadczeniu i zaangażowaniu, jest cenionym ekspertem i liderem w dziedzinie zarządzania zrównoważonym rozwojem, komunikacji i wdrożeń ESG do firm. Jego umiejętności i wiedza pozwalają mu skutecznie realizować projekty i wspierać rozwój organizacji, z którymi współpracuje. 

Wykładowca

Agnieszka Wyciślik-Kupicha

Agnieszka Wyciślik-Kupicha

Wykładowca

Agnieszka Wyciślik-Kupicha

Trener, konsultant z ponad 30-letnią praktyką zawodową. Ekspert w dziedzinie cyrkularności. Pomaga organizacjom rozwijać się w sposób zrównoważony, minimalizując ryzyka i tworząc efektywne modele biznesowe. Jej kompetencje i wiedza pozwalają na opracowywanie efektywnych rozwiązań wspierających zrównoważoną gospodarkę.

Absolwentka Akademii WSB w Dąbrowie Górniczej w zakresie Master of Business Administration (Partner kierunku: EY Academy of Business). Ukończyła Śląskie Środowiskowe Studium Doktoranckie (ŚŚSD) w Katowicach i uzyskała tytuł Doktora nauk technicznych w dyscyplinie Inżynieria środowiska. Posiadaczka certyfikatów: Circular Globe Transformation Coach, Certyfikat EY Academy of Business, Environmental System Manager, Auditor Zintegrowanych Systemów Zarządzania ISO 9001:2015, 14001:2015 i ISO 45001:2018, Pełnomocnik ds. Zarządzania Ryzykiem wg ISO 31000; Certyfikat Verification and Validation of Green House Gases according to ISO 14064-1 and ISO 14064-2, Certyfikat Akademii Raportowania ESG – Raportowanie zgodne ze standardami ESRS.

Pracowała jako Inżynier ds. bezpieczeństwa, Quality Manager, Dräger Academy Leader Trener i Audytor trzeciej strony ISO9001, ISO14001, ISO45001; Environmental System Manager; Circular Globe Transformation Coach; Manager ds. Certyfikacji; Dyrektor ds. Rozwoju, CEO Eco Smart Management Prosta S.A. Fundator i wiceprezeska Fundacji Zrównoważonego Rozwoju.

Prowadzi szkolenia i doradztwo z zakresu zarządzania strategicznego i operacyjnego przedsiębiorstwem, ekoefektywnego zarządzania ryzykiem, transformacji biznesowej w kierunku cyrkularności organizacji, zrównoważonego rozwoju, ekonomii cyrkularnej oraz ESG. W zakresie szkoleń i doradztwa współpracowała m.in. z: Synthos S.A., ArcelorMittal Poland S.A., PKN Orlen (Grupa Lotos), Grupa Azoty S.A., Gaz-System S.A., PCC Rokita, GlaxoSmithKlein, TÜV Rheinland, Siemens Polska, Diehl Metering Grupa, Strabag Group, Castolin Eutectic Gliwice, Gamrat S.A., Grupa Mondi, Grupa Rauch, Kayser Automotive Systems Polska Sp. z o.o., Mineral Polska Sp. z o.o.- Grupa Strabag SE, Re Alloys Sp. z o.o./Huta Łaziska, SELT Sp. z o.o., Alupol Films Sp z o.o., Śląskie Centrum Naukowo – Technologiczne Przemysłu Lotniczego Sp. z o. o. oraz wieloma innymi. Aktywnie współpracuje z wieloma jednostkami naukowymi m.in.: Akademią Górniczo-Hutniczą im. Stanisława Staszica w Krakowie, Politechniką Śląską, Głównym Instytutem Górnictwa w Katowicach, Škoda Auto University, Instytutem Ekologii Terenów Uprzemysłowionych – IETU Katowice oraz Instytutem Metali Nieżelaznych Sieci Badawczej Łukasiewicz.

Wykładowca

Agnieszka Chwastek

Agnieszka Chwastek

Wykładowca

Agnieszka Chwastek

Absolwentka romanistyki na Uniwersytecie Śląskim. Ukończyła studia podyplomowe:

  • Zarządzanie biznesem w Śląskiej Międzynarodowej Szkole Handlowej
  • Psychologia działań menadżerskich na SWPS
  • Coach i Trener w Wyższej Szkole Europejskiej.

Od lat 90. XX wieku związana z branżą automotive. Od ponad dwudziestu lat pracuje na stanowiskach menedżerskich w zagranicznych korporacjach działających w tej branży. Ma wieloletnie doświadczenie w zarządzaniu: zasobami ludzkimi, jakością i łańcuchem dostaw.

Jako praktyk biznesu stosuje na co dzień w swojej pracy standardy i rozwiązania typowe dla dużych przedsiębiorstw przemysłu samochodowego, mierząc się również z wyzwaniami postawionymi przed współcześnie funkcjonującymi działami HR, takimi jak: cyfryzacja, różnorodność, ESG i VUCA.

W swojej obecnej roli w Grupie Valeo odpowiada za tworzenie i wdrażanie korporacyjnych programów rozwojowych dla pracowników różnych szczebli w ponad dwudziestu krajach świata. Kieruje kilkunastoosobowym, międzynarodowym zespołem trenerów i współpracuje z działem rozwoju talentów w swojej organizacji. Ponadto w zakładach Grupy Valeo prowadzi audyt wewnętrzy w obszarze HR oraz Zakupów.

Wykładowca

Ireneusz Kozera

Ireneusz Kozera

Wykładowca

Ireneusz Kozera

Wykładowca akademicki, certyfikowany trener biznesu, konsultant, mentor.

Od prawie 20 lat przedsiębiorca, założyciel i pomysłodawca firmy szkoleniowo – doradczej The Quality of Life. W tym okresie przeprowadził tysiące godzin doradztwa biznesowego i szkoleń skierowanych zarówno do sektora MSP jak również do przedstawicieli administracji rządowej i samorządowej oraz pracowników korporacji.
Zainteresowania naukowe oraz dydaktyczne skoncentrowane są wokół obszarów cybernetyki społecznej, budowania i zarządzania zespołami, interakcji jednostka – zespół, komunikacji marketingowej, nowoczesnych form marketingu, w tym marketingu cyfrowego, kreowania organizacji wirtualnych i sieciowania.
Jest specjalistą w zakresie skuteczności i efektywności procesów komunikacji, wpływu komunikacji na zarządzanie zespołami, stresu i emocji w procesach grupowych oraz czynników synergii zespołowej, w tym wpływu konfliktów i stresu na procesy grupowe.

Zajmuje się także tematami programowania percepcji, komunikacji programującej i inicjującej oraz zagadnieniami szeroko rozumianej propagandy i procesów sterowania społecznego.
Jest audytorem wiodącym w zakresie systemów zarządzania ISO 9001 (jakość), 14001 (środowisko), 13485 (jakość w branży wyrobów medycznych), 50001 (efektywność energetyczna), 45001 (bezpieczeństwo i higiena pracy); Wieloletni trener i konsultant w zakresie wdrażania systemów zarządzania jakością, środowiskowego, BHP, jakością wyrobów medycznych, efektywności energetycznej. Konsultant i trener z zakresu Zakładowej Kontroli Produkcji ZKP oraz procesów certyfikacji i wprowadzania na rynek wyrobów m.in. w oparciu o dyrektywy nowego podejścia. Trener i konsultant w obszarach dyrektyw środowiskowych np. EPD.
Trener w zakresie kontroli jakości oraz rozwiązywania problemów jakościowych, zarządzania zespołami, w tym zespołami produkcyjnymi.

Jest doświadczonym ekspertem w zakresie ekonomii społecznej. Przeprowadził liczone w tysiącach godzin konsultacje, szkolenia, doradztwo i mentoring dla licznych Podmiotów Ekonomii Społecznej oraz Organizacji Pozarządowych w całej Polsce. Promuje ekonomizację NGO i PES, przez co uniezależnianie ich od finasowania publicznego.

Zasady rekrutacji

1

Wypełnij kwestionariusz online

Kwestionariusz znajdziesz na stronie: https://rekrutacja.humanitas.edu.pl/

2

Skompletuj dokumenty

Do wypełnionego kwestionariusza dołącz:

  • kserokopię dyplomu ukończenia studiów wyższych (oryginał dyplomu należy przedstawić jedynie do wglądu), 
  • dowód osobisty (należy przedstawić jedynie do wglądu w celu potwierdzenia tożsamości), 
  • CV lub biogram zawodowy,  
  • potwierdzenie dokonania wymaganych wpłat. 
3

Dokonaj opłaty rekrutacyjnej

Opłata rekrutacyjna wynosi 200zł. Numer konta oraz opis znajdziesz w bloku Opłaty.  

4

Prześlij dokumenty

Komplet dokumentów prześlij na adres: mba.rekrutacja@humanitas.edu.pl

5

Rozmowa kwalifikacyjna

Po weryfikacji Twoich dokumentów zostaniesz zaproszony przez specjalistę ds. studiów MBA na rozmowę kwalifikacyjną, która oceni Twoje predyspozycje i kompetencje. O terminie rozmowy zostaniesz powiadomiony telefonicznie lub drogą elektroniczną.  

6

Witaj na studiach

Gratulacje! Pozytywnie przeszedłeś etap rekrutacji.
Wkrótce otrzymasz od nas harmonogram opłat oraz umowę o świadczenie usług edukacyjnych. Na tym etapie należy dokonać opłaty wpisowego w wysokości 300 zł na konto wskazane w sekcji Opłaty.

Opłaty

Proponujemy jasne i stałe czesne bez ukrytych kosztów. Zapewniamy brak dodatkowych opłat za materiały czy egzaminy i możliwość płatności w ratach bez zwiększenia ceny. Dostosujemy harmonogram płatności do Twoich potrzeb, aby edukacja była dla Ciebie jak najbardziej dostępna. 

Numer konta: ING Bank Śląski S.A. II Oddział w Sosnowcu 24 1050 1360 1000 0008 0337 9932 

Tytuł: Imię, nazwisko, nazwa programu MBA

Przed podpisaniem Umowy o świadczenie usług edukacyjnych należy dokonać opłaty wpisowej w wysokości 300,00 zł. Wpłaty można dokonać w kasie Uczelni lub przelewem na powyższy numer konta bankowego, w tytule przelewu należy umieścić: imię i nazwisko, adres oraz nazwę programu MBA.  

Program jest zamieszczony w Bazie Usług Rozwojowych, co umożliwia osobom zainteresowanym udziałem w studiach zdobycie dofinansowania do studiów z projektów realizowanych w ramach programu Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021-2027, priorytet FESL.10 FE na transformację, działanie FESL.10.17 Kształcenie osób dorosłych FST. Lista wszystkich projektów jw. wraz z ich tytułami i Operatorami znajduje się w tym dokumencie

Dodatkowo wpłacasz:

 

200zł

Opłata postępowania kwalifikacyjnego

300 zł

Opłata wpisowa
Wariant
Opłata
Opłata dla studentów/absolwentów AH
Płatność w całości
15 000 zł
13 500
Płatność w 18 ratach
17 x 830 zł, 1 x 890 zł
18 x 750 zł

Organizacja zajęć

Organizacja zajęć

CZAS TRWANIA STUDIÓW PODYPLOMOWYCH

  • 3 semestry
  • 350 godzin dydaktycznych
  • stacjonarnie: 230 godzin
  • zdalnie w czasie rzeczywistym: 120 godzin  

LICZBA PUNKTÓW ECTS:
·  44 ECTS

WARUNKI ORGANIZACYJNE:

  • Zajęcia w formie stacjonarnej: 230 godzin dydaktycznych (12 zjazdów)
  • Zajęcia w formie zdalnej w czasie rzeczywistym: 120 godzin zajęć dydaktycznych (6 zjazdów)
  • Zajęcia w formie stacjonarnej odbywają się w siedzibie uczelni w Sosnowcu przy ul. Kalińskiego 43
  • Zajęcia w formie zdalnej w czasie rzeczywistym realizowane są za pośrednictwem platformy Clickmeeting
  • Obligatoryjne korzystanie z kamery i mikrofonu w trakcie zajęć w formie zdalnej w czasie rzeczywistym
  • Dni zajęć: soboty i niedziele, średnio co dwa tygodnie
  • Godziny zajęć: 8.00 – 16.45 (10 h dydaktycznych, 1h dydaktyczna=45minut)
  • Przerwy: 75 minut/dzień

Warunki zaliczenia

Aby zakończyć program Master of Business Administration z sukcesem, wymagane jest Twoje aktywne uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć. Ponadto, konieczne jest uzyskanie pozytywnych wyników z egzaminów, zaliczenie wszystkich przedmiotów zgodnie z naszym programem studiów, zaliczenie egzaminów semestralnych oraz przygotowanie i obrona projektu końcowego przygotowanego pod kierunkiem opiekuna merytorycznego.

Zapewnij sobie sukces, angażując się w pełni w ten proces edukacyjny.

Skontaktuj się z nami

Masz pytania lub potrzebujesz wsparcia? Skontaktuj się z nami – jesteśmy tutaj, aby Ci pomóc!

Checkboxes

Najczęściej zadawane pytania (FAQ)

Czy studia EMBA gwarantują wykształcenie stanowiące kryterium do zasiadania w radach nadzorczych?
Absolwenci studiów podyplomowych MBA zdobywają wykształcenie stanowiące kryterium do zasiadania w radach nadzorczych spółek z udziałem Skarbu Państwa (Art. 19 ust. 1 pkt 1 lit. c ustawy z dnia 16 grudnia 2016 r. – o zasadach zarządzania mieniem państwowym (Dz. U. z 2019 r. poz. 1302, 1309, 1571, 1655).
Czy muszę od razu dokonywać wpłaty w wysokości 200 zł i 300 zł?
Nie. Opłata rekrutacyjna jest wpłacana na początku na poczet trwającej rekrutacji – w wysokości 200 zł. Kiedy rekrutacja zakończona jest pozytywnym wynikiem, Kandydat proszony jest o wniesienie opłaty wpisowego na poczet rozpoczęcia studiów.
Czy opłata rekrutacyjna zostanie mi zwrócona w razie rezygnacji z rekrutacji?
Nie, opłata rekrutacyjna nie podlega zwrotowi.