Integracja sensoryczna i terapia ręki

level
Postgraduate courses
Time
1.5 roku (3 semestry)
Title awarded
Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych
Language
Polish
Mode
Hybrid
Location
Sosnowiec
Start of applications
Grudzień 2025
Start of studies
Kwiecień 2026

Your supervisor

Sybilla Salisz-Strzelczyk

Kierowniczka Działu Rekrutacji
Contact us

Integracja sensoryczna i terapia ręki

Pomóż dzieciom osiągnąć pełnię możliwości, wspieraj ich rozwoju sensomotorycznego

Zdobądź narzędzia, które realnie poprawiają jakość życia dzieci i młodzieży

Nasze studia pomogą Ci zyskać praktyczne umiejętności diagnozy oraz terapii integracji sensorycznej, w tym terapii ręki. Zrozumiesz przyczyny trudności, od problemów z motoryką po nadwrażliwość sensoryczną i nauczysz się działać efektywnie.

Wykorzystaj potencjał nowoczesnych metod w oparciu o doświadczoną kadrę

Zajęcia prowadzą specjaliści z bogatym doświadczeniem, gotowi dzielić się swoim know-how i sprawdzonymi technikami. Studia realizowane są wraz z Fundacją In Corpore. Będziesz pracować w nowoczesnych laboratoriach, m.in. w Sali Integracji Sensorycznej i Ogrodzie Sensorycznym, zdobywając kompetencje cenione w placówkach edukacyjno-rehabilitacyjnych, poradniach oraz ośrodkach wczesnego wspomagania.

Poznaj praktyczne rozwiązania w pracy z dziećmi na żywo

Nie tylko poznasz teorię, ale i zobaczysz ją w praktyce. W trakcie studiów będziesz uczestniczyć w superwizjach prowadzonych na żywo z dziećmi, ucząc się w małych grupach i otrzymując bezpośrednią informację zwrotną. To pozwoli Ci zyskać pewność w podejmowanych działaniach i realnie pomóc dzieciom z różnorodnymi zaburzeniami.

Nauka, emocje, integracja – znajdź metody, które działają

Czujesz, że obecne metody pracy z dziećmi nie przynoszą oczekiwanych efektów w zakresie koordynacji, percepcji zmysłowej czy umiejętności manualnych?

Dzięki studiom nauczysz się dokładnie diagnozować zaburzenia integracji sensorycznej i planować indywidualne programy terapeutyczne.

 

Zastanawiasz się, jak pomóc dzieciom z nadwrażliwością, trudnościami w pisaniu, rysowaniu czy problemami w kontaktach społecznych?

Poznasz konkretne strategie pracy z dziećmi z zaburzeniami sensomotorycznymi, od terapii ręki po metody stymulacji różnych układów sensorycznych, wspierając ich naturalny rozwój.

Pracujesz w szkole, przedszkolu, poradni lub ośrodku wspomagania i chcesz poszerzyć swoje kompetencje, by lepiej rozumieć potrzeby dzieci i młodzieży z zaburzeniami SI?

Studia zapewnią Ci wiedzę i narzędzia umożliwiające skuteczną współpracę z rodzinami, zespołami specjalistów oraz organizowanie efektywnych środowisk terapeutycznych.

Studia podyplomowe z Integracja sensoryczna i terapia ręki pozwolą Ci naprawdę pomóc dzieciom w ich codziennym funkcjonowaniu, poprawiając koncentrację, koordynację i samoocenę.

Co nas wyróżnia?

Praktyczny charakter zajęć i superwizja

Nie tylko teoria – w programie przewidziano praktyczną pracę z dzieckiem na żywo, superwizje w małych grupach, dzięki czemu nabierzesz pewności w stosowaniu poznanych metod. 

Interdyscyplinarność i aktualna wiedza

Studia realizowane we współpracy z Fundacją In Corpore, zapewniają dostęp do nowoczesnych laboratoriów i ekspertów z wieloletnim doświadczeniem, łączących perspektywę pedagogiki, psychologii, fizjoterapii i medycyny. 

Bogata baza dydaktyczno-terapeutyczna

Nowoczesne Sale Integracji Sensorycznej, Sale Doświadczania Świata i Ogród Sensoryczny dają Ci możliwość wypróbowania technik w realnych warunkach, z dostępem do najnowszego sprzętu i narzędzi.

 

Partnerzy

Fundacja In Corpore

Od 2005 roku zajmuje się wsparciem, edukacją i terapią dzieci, młodzieży i dorosłych z różnorodnymi dysfunkcjami. Współpracując z ekspertami z dziedziny medycyny, pedagogiki i psychologii, Fundacja zapewnia holistyczne podejście diagnostyczno-terapeutyczne oraz organizuje szkolenia, konferencje i projekty rozwojowe, wspierając integrację społeczną oraz poprawę jakości życia osób z trudnościami w komunikacji, przetwarzaniu słuchu i zaburzeniami rozwojowymi. 

Zasady rekrutacji

1

Wypełnij kwestionariusz online

Kwestionariusz znajdziesz na stronie: https://rekrutacja.humanitas.edu.pl/

2

Skompletuj dokumenty

Skompletuj dokumenty

  • podanie na studia  – znajduje się ono w zakładce moje rejestracje -> załączniki -> podanie
  • dyplomu ukończenia studiów wyższych 
  • zaświadczenie o niekaralności z KRK
  • potwierdzenie dokonania wymaganych wpłat. 
3

Dokonaj opłaty rekrutacyjnej

Opłata rekrutacyjna wynosi 85zł. Numer konta oraz opis znajdziesz w bloku Opłaty.  

4

Prześlij dokumenty

Komplet dokumentów prześlij na adres: podyplomowe.rekrutacja@humanitas.edu.pl
Lub dostarcz osobiście do Punktu Rekrutacyjnego w siedzibie Akademii Humanitas w Sosnowcu przy ul. Kilińskiego 43. 

5

Umowa

Po zweryfikowaniu dokumentacji otrzymasz od nas umowę finansową i dalsze szczegółowe informacje. 

6

Witaj na studiach

Proces rekrutacji zakończyłeś_łaś pozytywnie. Wkrótce otrzymasz od nas harmonogram opłat, umowę o świadczeniu usług edukacyjnych. Do zobaczenia na zajęciach!  

Opłaty

Proponujemy jasne i stałe czesne bez ukrytych kosztów. Zapewniamy brak dodatkowych opłat za materiały czy egzaminy i możliwość płatności w ratach bez zwiększenia ceny. Dostosujemy harmonogram płatności do Twoich potrzeb, aby edukacja była dla Ciebie jak najbardziej dostępna.

Numer konta: ING Bank Śląski S.A. II Oddział w Sosnowcu 24 1050 1360 1000 0008 0337 9932

Tytuł: Imię, nazwisko, adres zamieszkania, kierunek studiów podyplomowych

Dodatkowo wpłacasz:

85 zł

Opłata rekrutacyjna
Cena regularna
6 900 zł
390 zł x 17, 270 zł x 1
Absolwenci Humanitas – 20%
5 520 zł
310 zł x 17, 250 zł x 1
Promocja – 30 % Zapisz się do 07.01.26
Na zdjęciu dwie studentki siedzą przy biurku w sali dydaktycznej, ucząc się i robiąc notatki. W tle na ścianie wiszą plakaty przedstawiające budowę ludzkiego ciała i narządów, co sugeruje zajęcia z anatomii lub biologii.

Organizacja zajęć

Program studiów realizowany jest w trakcie 3 semestrów. Zakłada on realizację 275 godzin dydaktycznych i 20 godzin praktyk zawodowych realizowanych w placówkach In Corpore (placówki znajdują się w miastach: Katowice, Dąbrowa Górnicza, Częstochowa). 

Organizacja zajęć:

  • Zajęcia realizowane są w ciągu weekendowych zjazdów w soboty i niedziele (średnio dwa razy w miesiącu)
  • Zajęcia planowane są pomiędzy: 8.00–17.30
  • Zajęcia stacjonarne realizowane są w siedzibie In Corpore Katowice ul. Bażantów 2 oraz w siedzibie Akademii Humanitas w Sosnowcu ul. Kilińskiego 43
  • Zajęcia on-line realizowane są na platformach: ClickMeeting, Zoom, Moodle

W okresie świątecznym, wakacyjnym i w czasie wolnych weekendów zajęcia nie są realizowane. 

 

 

 

Warunki zaliczenia

Aby ukończyć studia podyplomowe Integracja sensoryczna i terapia ręki z sukcesem, musisz spełnić kilka kluczowych wymagań. Przede wszystkim, istotne jest aktywne uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć, co zapewnia pełne zaangażowanie w proces nauki i pozwala na przyswojenie wszystkich istotnych treści.
Kolejnym warunkiem jest zaliczenie wszystkich przedmiotów objętych programem studiów. Wymaga to zdania egzaminów w toku trwania studiów i zrealizowania zadań projektowych, które ocenią zarówno teoretyczną, jak i praktyczną wiedzę zdobytą podczas zajęć. A także zaliczenie praktyki zawodowej

Egzamin końcowy polega na przeprowadzeniu i omówieniu diagnozy oraz przeprowadzeniu terapii dziecka (wideo rejestracja), u którego uczestnik studiów podyplomowych podejrzewa zaburzenia z zakresu integracji sensorycznej. Case study zawiera szczegółową analizę wykorzystującą narzędzia dostarczone uczestnikowi podczas procesu nauczania. 

Po spełnieniu wszystkich wymagań, otrzymasz świadectwo ukończenia, które potwierdza uzyskane kwalifikacje i otwiera nowe możliwości rozwoju zawodowego. 

Zapewnij sobie sukces, angażując się w pełni w ten proces edukacyjny. 

Skontaktuj się z nami

Masz pytania lub potrzebujesz wsparcia? Skontaktuj się z nami – jesteśmy tutaj, aby Ci pomóc!

Checkboxes

Najczęściej zadawane pytania (FAQ)

Czy opłata rekrutacyjna zostanie mi zwrócona w razie rezygnacji z rekrutacji?
Nie, opłata rekrutacyjna nie podlega zwrotowi.

Your supervisor

Sybilla Salisz-Strzelczyk

Kierowniczka Działu Rekrutacji
Contact us
Wykładowca

Ewa Bartelmus

Ewa Bartelmus

Wykładowca

Ewa Bartelmus

Doktor w dziedzinie nauk medycznych i nauk o zdrowiu w dyscyplinie nauki o kulturze fizycznej na Akademii Wychowania Fizycznego im. J. Kukuczki w Katowicach. Dysertacja obroniona z wyróżnieniem.  Ukończyła również studia podyplomowe z zakresu pedagogiki i dietetyki. Absolwentka fizjoterapii na Akademii Wychowania Fizycznego w Krakowie.

Wykładowca akademicki – AWF Katowice, Wyższa Szkoła Edukacji w Sporcie Warszawa – Centrum SI, NPDN Fundacji In Corpore w Katowicach. Dyplomowany terapeuta z zakresu terapii neurorozwojowych. Certyfikowany terapeuta integracji Sensorycznej. Specjalizuje się w diagnozie i terapii zaburzeń autoregulacji i samoregulacji dzieci i dorosłych o podłożu fizjologicznym i emocjonalnym. Właściciel Pracowni Integracji sensorycznej i fizjoterapii dziecięcej Trybik w Bielsku-Białej. Właściciel i wykładowca Szkoła Rodzenia oraz Centrum wspomagania rozwoju małego dziecka przy Beskidzkim Centrum Onkologicznym Szpitala Edmunda Wojtyły w Bielsku-Białej. Właściciel i wykładowca Bartmaj akredytowane centrum doskonalenia zawodowego. Instruktor Szkoleniowiec Centrum Angitia. Realizactor projektów dla Krajowej Izby Fizjoterapeutów z zakresu wad postawy ciała oraz rozwoju psychoruchowego niemowląt. Egzaminator zawodowy – technik masażysta. Wykładowca ekspert dla firmy Nestle Polska w zakresie procedur fizjoterapeutycznych w pediatrii.

Autorka i współautorka 17 publikacji naukowych o tematyce: pediatria, ginekologia, położnictwo, limfologia. Autorka i współautorka 5 rozdziałów w monografiach naukowych i przewodników dla terapeutów z zakresu masażu w pediatrii oraz masażu i technik manualnych dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej. Współtworzy program studiów podyplomowych na kierunku Integracja sensoryczna w Akademii Humanitas.

Wykładowca

Iwona Sosnowska-Wieczorek

Iwona Sosnowska-Wieczorek

Wykładowca

Iwona Sosnowska-Wieczorek

Prezes Fundacji In Corpore, od kilku lat jest Dyrektorem Centrum Diagnostyki i Terapii In Corpore w Katowicach, Dąbrowie Górniczej oraz Częstochowie, Dyrektor Niepublicznej Specjalistycznej Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej, koordynator, logopeda, specjalista Rehabilitacji Poimplantowej, specjalista Metody Tomatisa, surdopedagog, terapeuta rodzinny.

Wykładowca

Katarzyna Czech

Katarzyna Czech

Wykładowca

Katarzyna Czech

Magister Fizjoterapii. Nauczyciel Zintegrowanej Edukacji Wczesnoszkolnej i Wychowania Fizycznego. Absolwentka studiów podyplomowych z Oligofrenopedagogiki z Autyzmem i zespołem Aspergera. Członek Polskiego Stowarzyszenia NDT- Bobath. Certyfikowany terapeuta metody NDT- Bobath, certyfikowany terapeuta integracji sensorycznej, trener sensoplastyki. Doktorantka na Śląskim Uniwersytecie Medycznym w Katowicach, realizuje dysertację doktorska z tematyki „Dyspraksja w ujęciu neurorozwojowym”. Wykładowca akademicki, autorka publikacji z zakresu fizjoterapia w pediatrii. Od 2008 roku zajmuję się rehabilitacją dzieci i niemowląt. Stale podwyższa swoją wiedzę i kwalifikacje uczestnicząc w wielu kursach, szkoleniach i konferencjach.

Wykładowca

dr hab. M. Matyja prof. AWF

dr hab. M. Matyja prof. AWF

Wykładowca

dr hab. M. Matyja prof. AWF

Doktor habilitowany nauk o kulturze fizycznej. Pracownik naukowy, kierownik Zakładu Fizjoterapii Wieku Rozwojowego.  Autorka 91 publikacji z zakresu fizjoterapii pediatrycznej w czasopismach krajowych i zagranicznych, współautorka podręcznika wydanego przez Śląską Akademię Medyczną “Podstawy usprawniania neurorozwojowego wg Berty i Karela” oraz podręcznika “Edukacja sensomotoryczna niemowląt”.

Wieloletnie doświadczenie w pracy z dziećmi zdobywała podczas staży i szkoleń zarówno w Polsce jak i min. w Szwajcarii, Niemczech. Współpracowała z Kliniką Neurologii Dziecięcej w Katowicach, Fundacją Pomocy Niewidomym w Chorzowie oraz pełniła funkcję kierownika Poradni Rehabilitacyjnej. Prowadząca własny gabinet rehabilitacji dzieci w Sosnowcu. Trener i wykładowca warsztatów i kursów z terapii neurorozwojowej. Współorganizatorka kursów NDT-Bobath (w tym pierwszy kurs prowadzony w języku polskim). Prowadząca kurs w zakresie modułu XI – Fizjoterapia w wieku rozwojowym dla osób specjalizujących się w fizjoterapii akredytowanych przy Katedrze i Klinice Rehabilitacji w Katowicach – Ochojcu.

Uczestniczka projektu NCBR: Projekt Ossesec. Realizatorka projektu programu badawczego: Zaburzenia narządu wzroku a postawa ciała u dzieci wczesnoszkolnych w ujęciu posturograficznym i neurorozwojowym.