Tutoring

Рівень
Післядипломна освіта
Тривалість
1 rok (2 semestry)
Отриманий ступінь
Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych
Мова
Польська
Форма навчання
Гібридний
Локація
Сосновець
Початок набору на навчання
Styczeń 2026
Початок навчання
Październik 2026

Твій куратор

Sybilla Salisz-Strzelczyk

Kierowniczka Działu Rekrutacji
Зв’яжіться з нами

Tutoring

Zbuduj relację, która inspiruje do rozwoju

Stwórz autentyczną relację w edukacji i doradztwie

Wybierając nasze studia, zyskasz umiejętności planowania, prowadzenia i ewaluacji procesów tutoringowych dostosowanych do potrzeb osób w różnym wieku. Tutoring to nie tylko metoda pracy – to zmiana perspektywy w podejściu do edukacji i rozwoju człowieka.

Odkryj talenty i wzmocnij motywację

Dzięki tutoringowi nauczysz się wydobywać z odbiorców ich mocne strony, rozwijać potencjał i kształtować odpowiedzialność za własny rozwój. Twoi uczniowie, klienci czy podopieczni zyskają wsparcie, które pomoże im znaleźć sens, osiągnąć cele i czerpać satysfakcję z działania.

Zmień swoje spojrzenie na pracę z ludźmi

Tutoring nie jest tylko kolejną techniką – to okazja do wyjścia poza rutynę. Dzięki niemu możesz wzbogacić swój warsztat pracy, przeciwdziałać wypaleniu zawodowemu i wprowadzić nową jakość do relacji z podopiecznymi w szkole, organizacji pozarządowej czy firmie.

Poradź sobie z wyzwaniami w pracy z trudnymi przypadkami

Masz dość nieefektywnych metod pracy z uczniami czy klientami, które nie angażują i nie budują głębokiej relacji?

Tutoring pozwoli Ci odejść od biernego przekazywania wiedzy i skupić się na aktywnym poszukiwaniu talentów i mocnych stron, wspierając odbiorców w samodzielnym podejmowaniu decyzji.

Czujesz wypalenie i brak świeżości w swoim podejściu do edukacji, rozwoju czy coachingu?

Studia z tutoringu pomogą Ci przełamać zawodową rutynę, rozwinąć umiejętności liderskie, wspierać dobrostan psychiczny podopiecznych i nadać nowy sens Twojej pracy.

Obawiasz się, że nie potrafisz skutecznie pracować z grupą różnorodnych osób, zarówno młodych, jak i dorosłych?

Poznasz narzędzia i metody, które pozwolą Ci z powodzeniem wdrażać procesy tutoringowe w różnych środowiskach, od szkół i fundacji po biznes i szkolenia rozwojowe.

Studia podyplomowe z Tutoringu dadzą Ci pewność, że Twoja praca z ludźmi będzie efektywna, inspirująca i satysfakcjonująca – zarówno dla Ciebie, jak i dla nich.

Co nas wyróżnia?

Praktycy tutoringu jako wykładowcy

Zajęcia prowadzone są przez aktywnych tutorów i superwizorów, którzy podzielą się doświadczeniem i pomogą szybko przełożyć teorię na praktykę. 

Formuła warsztatowa

Warsztaty nastawione na praktyczne ćwiczenia dają szansę natychmiastowego testowania i wdrażania poznanych metod w swoim środowisku zawodowym. 

Integracja kompetencji zawodowych i osobistych

Tutoring to nie tylko narzędzie – to zmiana postawy. Rozwiniesz samoświadomość, pracując nad swoimi emocjami, przekonaniami i wartościami, co przełoży się na lepsze efekty w relacjach zawodowych. 

 

 

Kadra

Твій куратор

Sybilla Salisz-Strzelczyk

Kierowniczka Działu Rekrutacji
Зв’яжіться з нами
Joanna Gardynik
Psycholog
Wykładowca

Joanna Gardynik

Joanna Gardynik

Joanna Gardynik
Psycholog
Wykładowca

Joanna Gardynik

Psycholożka, tutorka, współwłaścicielka autorskiego Liceum Miejsce w Katowicach. Współzałożycielka Leśnej Szkoły Wataha w Katowicach. 

Od 15 lat zajmuje się wspieraniem innych ludzi w rozwoju. Najpierw był to coaching i konsultacje psychologiczne, później tutoring i szkolenia. Specjalizuje się w metodzie tutoringu. Od 12 lat uczy tutoringu. Projektowała i prowadziła kursy tutorigu dla Collegium Wratislaviense, Fundacji TDJ, Fundacji Miejsce. Towarzyszy w procesach tutorskich młodzieży (młodym w Liceum Miejsce) i dorosłym (obecnie pracuje tutoringowo z kobietami wracającymi po urodzeniu dziecka na rynek pracy). 

Prowadzi superwizję indywidualną i grupową dla tutorów i nauczycieli.  

Posiada wieloletnie doświadczenie pracy jako psycholog szkolny. Spędziła już ponad 3 tysiące godzin na sali szkoleniowej, ucząc nauczycieli tutoringu, radzenia sobie ze stresem, współpracy z rodzicami i przekazując wiedzę dotyczącą zaburzeń psychicznych i psychologii  poznawczej. 

Absolwentka studiów podyplomowych z zakresu coachingu na WSB w Opolu a także Szkoły Trenerow Meritum w Katowicach.  

Na zdjęciu dr Beata Master
Doktor nauk społecznych
Wykładowca

dr Beata Master

dr Beata Master

Na zdjęciu dr Beata Master
Doktor nauk społecznych
Wykładowca

dr Beata Master

dr Beata Master – doktorka nauk społecznych, trenerka, tutorka, superwizorka procesów tutorskich, facylitatorka, coach, wykładowczyni akademicka oraz Scrum Masterka i Agile Coach w branży IT. Wiceprezeska Fundacji Pracownia Jutr, twórczyni marki BE-MASTER. Autorka książek: „Edukacja spersonalizowana. Tutoring. Coaching. Mentoring. Edukacja domowa” i „Proces grupowy”.

Od ponad 13 lat tworzy i prowadzi programy tutoringowe i coachingowe, procesy facylitacyjne i szkoleniowe dla firm, uczelni, NGO i instytucji publicznych. Posiada ponad 700 godzin praktyki tutoringowej i coachingowej oraz ok. 4000 godzin trenerskich. Współpracowała z ponad 100 organizacjami w Polsce i za granicą.

Od 2022 roku pracuje jako Scrum Master i Agile Coach w międzynarodowych zespołach IT, rozwijając mindset zwinny, facylitując eventy scrumowe i prowadząc autorskie szkolenia z Agile, SAFe i komunikacji liderskiej.
Doktor nauk społecznych (politologia, 2015). Ukończyła liczne certyfikowane kursy z tutoringu, coachingu, scrum i Agile, m.in. SAFe Advanced Scrum Master, Professional Scrum Master I i II, design thinking czy non-violent communication.

Ma doświadczenie w zarządzaniu projektami, doradztwie zawodowym i funduszach unijnych (m.in. GARR, Uniwersytet Śląski, Fundusz Górnośląski). Wykłada i prowadzi superwizje tutorów na polskich uczelniach, tworzy programy studiów podyplomowych i kursy z tutoringu, facylitacji, design thinking.

Autorka publikacji i podręczników nt. mentoringu, tutoringu, edukacji spersonalizowanej i rozwoju talentów.

Na zdjęciu Anna Żymełka
Trenerka mentalna i tutorka
Wykładowca

Anna Żymełka

Anna Żymełka

Na zdjęciu Anna Żymełka
Trenerka mentalna i tutorka
Wykładowca

Anna Żymełka

Certyfikowana trenerka mentalna i tutorka, pianistka, trenerka komunikacji empatycznej (dla której fundamentem jest NVC) oraz superwizorka współpracująca z nauczycielami. Od 7 lat praktykująca tutorka, od dwóch lat współpracująca  z Liceum Miejsce w Katowicach, gdzie prowadzi tutoring rozwojowy. Pracuje m.in. z utalentowanymi artystami z branży muzycznej, czy młodzieżą o wysokiej wrażliwości. Współpracuje indywidualnie oraz prowadzi warsztaty na tematy dotyczące m.in. pewności siebie, oswajania stresu przed wystąpieniem publicznym, koncentracji, motywacji, wewnętrznego spokoju, planowania, czy komunikacji opartej na usłyszeniu siebie nawzajem. Wspiera ludzi w odkrywaniu osobistego potencjału. W swojej pracy łączy elementy treningu mentalnego i tutoringu, z efektywną komunikacją i neurodydaktyką. 

Słucha by usłyszeć. 

Bartłomiej Marszałek
Psycholog
Wykładowca

Bartłomiej Marszałek

Bartłomiej Marszałek

Bartłomiej Marszałek
Psycholog
Wykładowca

Bartłomiej Marszałek

Obecnie Dyrektor ds. Edukacji Pozaformalnej w Fundacji Campus Bemke, odpowiedzialny za 4-letnią strategię programową w ramach edukacji pozaformlanej obejmującej programy tutoringowe dla ponad 200 młodzieży rocznie. Z powodzeniem współtworzył projekty, które obejmowały rekrutację i wyszkolenie ponad 100-osobowej kadry wychowawczej, tutorskiej i eksperckiej, pracującej z blisko 500 młodymi ludźmi w Polsce. Od 2012 aktywnie zaangażowany zawodowo w realizację projektów społecznych. Trener w szkole trenerów. Poza szkoleniami dla edukatorów z zakresu pracy z młodzieżą, w tym tutoringu, prowadzi również szkolenia dla kadry menadżerskiej z zakresu rozwijania kompetencji swoich pracowników, prowadzenia zespołów, mentoringu, komunikacji wzmacniającej zasoby. 

Wykształcenie: mgr psychologii rozwoju osobistego i coachingu, certyfikat II stopnia FPL Masterclass Management,  

Doświadczenie zawodowe: od 2012 do 2018 koordynator w ramach projektu Fortum dla Śląskich Dzieci obejmujący wsparcie dla ponad 120 dzieci rocznie, współtwórca programu profilaktycznego dla dzieci ze śląskich szkół, od 2018 współtworzył programy edukacyjno-rozwojowe wraz z wyszkoleniem kadr, które obecnie obejmują 400 dzieci rocznie w sezonie letnim, ponad 200 w programie tutoringowym oraz mentoringowym. Od 2020 zaangażowany w budowanie wyjątkowego miejsca w Polsce poświęcone edukacji – Campus Bemke. Od 2024 pełni funkcję dyrektora odpowiadającego za całość oferty edukacji pozaformalnej Campusu Bemke. Od 2019 wykładowca na uczelniach na kierunku psychologia oraz studiów podyplomowych „coaching, tutoring, mentoring”. 

Osiągnięcia: współtwórca rozdziału podręcznika akademickiego „Psychologia Edukacyjna” pt. „Spersonalizowane formy wsparcia w edukacji – tutoring i mentoring”. Wielokrotnie nagradzany przez rektora za osiągnięcia na tle społecznym. Prelegent międzynarodowych konferencji, w tym Międzynarodowego Kongresu Tutoringu w Kijowie w 2020. Międzynarodowej Konferencji Uniwersytetu SWPS w 2014 dotyczącej programów społecznych.

Zasady rekrutacji

1

Wypełnij kwestionariusz online

Kwestionariusz znajdziesz na stronie: https://rekrutacja.humanitas.edu.pl/

2

Skompletuj dokumenty

  • kserokopię dyplomu ukończenia studiów wyższych (oryginał dyplomu należy przedstawić jedynie do wglądu),
  • suplement do dyplomu lub akt nadania stopnia awansu zawodowego nauczyciela (wymagane odnośnie studiów podyplomowych kwalifikacyjnych), 
  • dowód osobisty (należy przedstawić jedynie do wglądu w celu potwierdzenia tożsamości), 
  • potwierdzenie dokonania wymaganych wpłat. 

 

3

Dokonaj opłaty rekrutacyjnej

Opłata rekrutacyjna wynosi 85zł. Numer konta oraz opis znajdziesz w bloku Opłaty.  

4

Prześlij dokumenty

Komplet dokumentów prześlij na adres: podyplomowe.rekrutacja@humanitas.edu.pl
Lub dostarcz osobiście do Punktu Rekrutacyjnego w siedzibie Akademii Humanitas w Sosnowcu przy ul. Kilińskiego 43. 

5

Umowa

Po zweryfikowaniu dokumentacji otrzymasz od nas umowę finansową i dalsze szczegółowe informacje. 

6

Witaj na studiach

Proces rekrutacji zakończyłeś_łaś pozytywnie. Wkrótce otrzymasz od nas harmonogram opłat, umowę o świadczeniu usług edukacyjnych. Do zobaczenia na zajęciach!  

Organizacja zajęć

Program studiów realizowany jest w trakcie 2 semestrów. Zakłada on realizację 180 godzin dydaktycznych. 

Zajęcia prowadzone są w trybie weekendowym: 

  • soboty i niedziele (dwa/trzy razy w miesiącu), 
  • w blokach – porannym i popołudniowym – w godzinach 8:00 – 18:00. 

Wszystkie zajęcia odbywają się online na platformach: ClickMeeting, Zoom, Moodle.
W okresie świątecznym, wakacyjnym i w czasie wolnych weekendów zajęcia się nie są realizowane. 
Planowane terminy zjazdów, które w wyjątkowych sytuacjach mogą ulec zmianom:  

Warunki zaliczenia

Aby ukończyć studia podyplomowe Tutoring z sukcesem, musisz spełnić kilka kluczowych wymagań. Przede wszystkim, istotne jest aktywne uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć, co zapewnia pełne zaangażowanie w proces nauki i pozwala na przyswojenie wszystkich istotnych treści. 

Kolejnym warunkiem jest zaliczenie wszystkich przedmiotów objętych programem studiów. Wymaga to zdania egzaminów w toku trwania studiów i zrealizowania zadań projektowych, które ocenią zarówno teoretyczną, jak i praktyczną wiedzę zdobytą podczas zajęć. 

Po spełnieniu wszystkich wymagań, otrzymasz świadectwo ukończenia, które potwierdza uzyskane kwalifikacje i otwiera nowe możliwości rozwoju zawodowego. 

Zapewnij sobie sukces, angażując się w pełni w ten proces edukacyjny. 

Skontaktuj się z nami

Masz pytania lub potrzebujesz wsparcia? Skontaktuj się z nami – jesteśmy tutaj, aby Ci pomóc!

Checkboxes

Najczęściej zadawane pytania (FAQ)

Czy opłata rekrutacyjna zostanie mi zwrócona w razie rezygnacji z rekrutacji?
Nie, opłata rekrutacyjna nie podlega zwrotowi.
Czy muszę mieć doświadczenie w pracy z ludźmi, by podjąć studia?
Nie, studia przygotują Cię od podstaw. Przydadzą się jednak osobom, które już działają w edukacji, coachingu czy NGO, oraz tym, którzy chcą wejść w świat tutoringu.