Polska szkoła wobec kryzysu wojennego w Ukrainie
Автор
Agnieszka Walendzik-Ostrowska
Видавництво
Oficyna Wydawnicza "Humanitas"
Subject
Szkolnictwo, Pedagogika, Socjologia
Genre
Монографія
Category
Pedagogika
Зміст
SPIS TREŚCI
Wstęp
Rozdział 1
Wielokulturowość jako współczesne zjawisko społeczne i związane z nią wyzwania
Rozdział 2
Funkcjonowanie dzieci z Ukrainy w polskiej szkole po wybuchu wojny w 2022 roku
Rozdział 3
Dzieci ukraińskie w polskiej szkole – doświadczenia i perspektywa badanych
3.1. Założenia metodologiczne badania
3.2. Pierwsze reakcje na nową rzeczywistość
3.3. Oswajanie traumy
3.4. Proces włączania dzieci w społeczność szkolną
3.5. Organizowanie nauki
3.6. Współpraca z rodzinami
3.7. Obecna sytuacja
3.8. Wojna w Ukrainie a lata niepokoju polskiej szkoły
Rozdział 4
Podsumowanie wyników
4.1. Wyzwania związane z organizacją nauki
4.2. Klasy przygotowawcze
4.3. Trudności i wyzwania – bariera językowa
4.4. Trudności i wyzwania – rotacja dzieci
4.5. Szkoła jako ośrodek interwencji kryzysowej
4.6. Trudne emocje
4.7. Adaptacja dzieci ukraińskich – czynniki utrudniające i wspierające
Rozdział 5
Rekomendacje
Zakończenie
Spis tabel
Wykaz skrótów
Bibliografia
Aneks 1. Wyniki badania dzieci ukraińskich i polskich
Aneks 2. Kwestionariusz wywiadu