Na okładce książki widoczne jest dwoje dzieci siedzących na dywanie i wspólnie budujących wieżę z kolorowych drewnianych klocków. W tle znajduje się przytulne, jasne wnętrze z kanapą i roślinami. Całość ujęta jest w kształt stylizowanej tarczy symbolizującej ochronę. W górnej części okładki umieszczono imię i nazwisko autora Aleksandra Mańki, a poniżej tytuł książki dotyczącej modelu ewaluacji procesów wdrażania standardów ochrony małoletnich.
Na okładce książki widoczne jest dwoje dzieci siedzących na dywanie i wspólnie budujących wieżę z kolorowych drewnianych klocków. W tle znajduje się przytulne, jasne wnętrze z kanapą i roślinami. Całość ujęta jest w kształt stylizowanej tarczy symbolizującej ochronę. W górnej części okładki umieszczono imię i nazwisko autora Aleksandra Mańki, a poniżej tytuł książki dotyczącej modelu ewaluacji procesów wdrażania standardów ochrony małoletnich.

Model ewaluacji procesów wdrażania standardów ochrony małoletnich

Автор

Aleksander Mańka

Видавництво

Oficyna Wydawnicza "Humanitas"

Subject

Prawo, Pedagogika, Socjologia, Małoletni

Genre

Монографія

Category

Administracja i Prawo, Pedagogika

Зміст

SPIS TREŚCI

Wstęp

Rozdział 1. Postawy ochronne środowiska dziecka

Rozdział 2. Ewolucja standardów ochrony dziecka
2.1. Przesłanki do sformalizowania standardów ochrony dzieci
2.2. Formalizacja standardów ochrony małoletnich w Polsce

Rozdział 3. Kompetencje ochronne środowiska dziecka
3.1. Bezpieczna relacja dorosły – dziecko
3.2. Reagowanie na sygnały ryzykowne dla bezpieczeństwa dziecka
3.3. Tworzenie bezpiecznej przestrzeni bez ryzyka skrzywdzenia dziecka
3.4. Edukacja o warunkach i sposobach przeciwdziałania krzywdzeniu
3.5. Gotowość do ewaluacji współpracy i tworzenia sieci wsparcia
3.6. Kompetencje psychospołeczne dorosłych – samoświadomość, rozwój i gotowość do zmiany
Podsumowanie

Rozdział 4. Ewaluacja procesów wdrażania i realizacji standardów ochrony małoletnich
4.1. Ewaluacja jako czynnik modelujący postawy ochronne środowiska
4.2. Ewaluacja jako czynnik modelujący relację instytucji ze środowiskiem
4.3. Ogólne założenia do metodologii procesów ewaluacji
4.3.1. Ewaluacja kompetencji ochronnych środowiska lokalnego w praktyce
Podsumowanie

4.4. Modele metodologiczne procesu ewaluacji kompetencji ochronnych środowiska dziecka
4.4.1. Model ewaluacji obszaru dotyczącego powołania
osoby odpowiedzialnej za bezpieczeństwo dziecka i jej rola w instytucji
4.4.2. Model ewaluacji obszaru dotyczącego polityki ochrony dziecka realizowana przez podmiot
4.4.3. Model ewaluacji obszaru dotyczącego stosowania
dobrych praktyk w celu zapewnienia bezpieczeństwa dziecka
4.4.4. Model ewaluacji obszaru dotyczącego zasad ochrony
bezpieczeństwa dziecka stosowanych podczas działalności instytucji
4.4.5. Model ewaluacji obszaru dotyczącego zasad kontaktu personelu i osób trzecich z dziećmi
4.4.6. Model ewaluacji obszaru dotyczącego rekrutacji osób
do pracy w sposób zapewniający bezpieczeństwo dzieci
4.4.7. Model ewaluacji obszaru dotyczącego sposobu reagowania na sygnały wskazujące na ryzyko dla bezpieczeństwa dziecka
4.4.8. Model ewaluacji obszaru dotyczącego monitorowania standardów ochrony dzieci
Podsumowanie

Rozdział 5. Ewaluacja kompetencji ochronnych osób dorosłych
5.1. Skala kompetencji ochronnych
5.1.1. Ewaluacja kompetencji ochronnych osób dorosłych w praktyce lokalnej
5.2. Modele ewaluacji kompetencji ochronnych osób dorosłych
5.2.1. Model ewaluacji kompetencji ochronnych dorosłego w relacji z dzieckiem
5.2.2. Model ewaluacji kompetencji ochronnych w zakresie reagowania na sygnały ryzyka
5.2.3. Model ewaluacji kompetencji ochronnych w zakresie edukacji o warunkach i sposobach przeciwdziałania krzywdzeniu dzieci
5.2.4. Model ewaluacji gotowości do refleksji i współpracy w tworzeniu sieci wsparcia
5.2.5. Model ewaluacji kompetencji ochronnych w zakresie tworzenia bezpiecznej przestrzeni dziecka
5.2.6. Model ewaluacji kompetencji ochronnych w zakresie tworzenia bezpiecznej przestrzeni dziecka w zakresie kompetencji psychospołecznych – samoświadomość, rozwój i gotowość do zmiany
Podsumowanie
Zakończenie
Bibliografia