Wyniki rekrutacji
Dziękujemy za Państwa zainteresowanie i zaangażowanie w proces rekrutacyjny projektu „Liderki i liderzy cyfrowej edukacji szkolnej”.
Wyniki rekrutacji zostały przesłane na adresy mailowe z formularzy rekrutacyjnych.
OSOBY ZAKWALIFIKOWANE DO UDZIAŁU W PROJEKCIE zobowiązane są do przesłania Indywidualnego Formularza Danych Osobowych.
Wypełniony i podpisany dokument LINK DO FORMULARZA należy wysłać mailem na adres: kpo@humanitas.edu.pl lub wypełnić w formie formularza on-line: Indywidualny formularz danych osobowych
Termin przesłania formularzy upływa 23.09.2025 r. (wtorek).
Jednocześnie informujemy, że osoby, które nie zakwalifikowały się do udziału w projekcie zostały umieszczone na liście rezerwowych.
Przed rozpoczęciem udziału w szkoleniach, na pierwsze zajęcia stacjonarne uczestnicy szkolenia będą zobowiązani dostarczyć zaświadczenie o zatrudnieniu oraz podpisany oryginał oświadczenia uczestnika.
Wzory dokumentów dostępne w sekcji dokumenty do pobrania.
Aktualnie zakończyliśmy I turę rekrutacji.
O wynikach zostaniecie Państwo poinformowani w wiadomościach mailowych.
- Czas trwania I tury rekrutacji: od 03.09.2025r. do 11.09.2025r. godz. 10:00
- Limit miejsc: 2183
INFORMACJI DOTYCZĄCYCH REKRUTACJI UDZIELAJĄ
Karolina Lipus, Anna Strzelecka: 889 823 891
Marta Kołuda: 600 105 578
Opis projektu
Akademia Humanitas wraz ze Stowarzyszeniem Robisz to realizuje projekt „Liderki i Liderzy Cyfrowej edukacji Szkolnej” nr KPOD.05.08-IW.06-110/25 dofinansowany przez Unię Europejską w ramach Krajowy Plan Odbudowy i Zwiększenia Odporności (KPO) – Szkolenia dla nauczycieli szkolnych
Priorytet: Rozwój e-usług i ich konsolidacja, tworzenie warunków dla rozwoju zastosowań przełomowych technologii cyfrowych w sektorze publicznym, gospodarce i społeczeństwie, usprawnienie komunikacji między instytucjami publicznymi, obywatelami i biznesem oraz wyrównywanie poziomu wyposażenia szkół i podnoszenie kompetencji cyfrowych obywateli
Działanie: C2.1.3. E-kompetencje
Okres realizacji projektu: 1 czerwca 2025 r. – 30 czerwca 2026 r.
Wartość projektu: 11 693 125,00 zł
Wartość dofinansowania projektu: 11 693 125,00 zł
w tym ze środków UE: 11 693 125,00 zł
Beneficjent projektu:
Akademia Humanitas
ul. Kilińskiego 43
41-200 Sosnowiec
Kontakt do biura projektu: tel. 32 363 12 14
#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie
Grupa docelowa i formy wsparcia
Projekt zostanie zrealizowany poprzez następujące zadania:
Zadanie 1: Szkolenia dla nauczycieli szkół podstawowych i ponadpodstawowych – bezpłatne szkolenia z zakresu wykorzystania nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (ICT) w pracy z uczniami,
Zadanie 2: Środki na materiały dydaktyczne – dofinansowanie zakupu cyfrowych materiałów dydaktycznych dla szkół, które umożliwiają wykorzystanie zdobytej wiedzy w praktyce.
c) Koszty pośrednie
Realizacja Projektu wpisuje się w interwencję C2.1.3 Krajowego Planu Odbudowy, koncentrując się na rozwoju kompetencji cyfrowych obywateli, projekt obejmie wsparciem min. 4 366 nauczycieli/nauczycielek szkół podstawowych i szkół ponadpodstawowych, co jest kluczowe dla przygotowania uczniów do życia w cyfrowym społeczeństwie.
Szkoły, których nauczyciele zostaną przeszkoleni w ramach projektu otrzymają możliwość uzyskania grantu na zakup cyfrowych materiałów dydaktycznych w wysokości 1000 zł netto za każdą osobę, która ukończy cykl szkoleniowy.
Kto może wziąć udział w projekcie?
Do udziału w projekcie zapraszamy nauczycieli szkół podstawowych i ponadpodstawowych – publicznych oraz niepublicznych (otrzymujących dotację oświatową na podstawie ustawy z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych (Dz.U. 2025 poz. 439 z późn. zm.) z województw: śląskiego, opolskiego, dolnośląskiego i lubuskiego.
Akademia Humanitas realizuje projekt na terenie województwa śląskiego.
Informacja oraz zapisy dla placówek z województw: dolnośląskiego, opolskiego i lubuskiego znajdziesz na stronie ROBISZ.TO
W bezpłatnych szkoleniach mogą wziąć udział nauczyciele i nauczycielki z wymienionych szkół, którzy:
- posiadają numer PESEL,
- mieszkają w Polsce,
- nie uczestniczyli w żadnym szkoleniu realizowanym w ramach Inwestycji KPO C2.1.3 i w przypadku zakwalifikowania się do projektu, zobowiązują się nie uczestniczyć w innych szkoleniach w ramach działania KPO C2.1.3 niż „Liderki i liderzy cyfrowej edukacji szkolnej”
Cele i planowane efekty
Celem Projektu jest zwiększenie kompetencji cyfrowych wśród 4 366 nauczycieli i nauczycielek publicznych i niepublicznych szkół podstawowych i ponadpodstawowych, w tym minimum 500 mężczyzn, z województw: śląskiego, opolskiego, dolnośląskiego i lubuskiego poprzez:
a) przeprowadzenie minimum ośmiomodułowych, praktycznych szkoleń w formie mieszanej (stacjonarnej i zdalnej) dla około 436 grup nauczycieli/nauczycielek, zgodnie ze zdiagnozowanymi potrzebami nauczycieli/nauczycielek, w oparciu o Standardy kompetencji cyfrowych nauczycieli szkolnych,
b) przekazanie szkołom podstawowym i szkołom ponadpodstawowym z wyżej wymienionych województw środków na cyfrowe materiały dydaktyczne (zgodnie z indywidualnymi potrzebami szkół) w postaci grantów o łącznej maksymalnej wartości 4 366 000 złotych netto.
Cel zostanie zrealizowany do 30.06.2026 r.
Granty
W ramach projektu „Liderki i liderzy cyfrowej edukacji szkolnej” szkoły mogą uzyskać dofinansowanie w wysokości 1000 zł netto za każdą osobę, która ukończyła szkolenie.
Grant jest wypłacany na rzecz organu prowadzącego placówkę (np. gmina, organizacja pozarządowa, firma), a środki te muszą być przeznaczone wyłącznie na zakupy zgodne z katalogiem kwalifikowalnych zakupów dopuszczonych w projekcie.
Koszt podatku VAT nie jest refundowany w ramach grantu i musi zostać pokryty z innych środków (np. budżet własny placówki, organu prowadzącego lub ze środków JST).
Warunki uzyskania grantu
Aby placówka mogła otrzymać grant:
- Nauczyciel_ka z danej placówki zobowiązany_a jest ukończyć cykl szkoleniowy realizowany w ramach projektu.
- Wniosek o grant musi zostać złożony przez uprawniony podmiot – organ prowadzący placówkę.
Kto może złożyć wniosek?
Wniosek musi zostać złożony przez organ prowadzący placówkę:
– w przypadku szkół publicznych – gmina lub powiat;
– w przypadku szkół niepublicznych – organ prowadzący, np. osoba fizyczna, osoba prawna (np. stowarzyszenie, fundacja, spółka), organizacja pozarządowa
Złożenia wniosku może także dokonać dyrektor_ka szkoły z odpowiednim pełnomocnictwem (wzór będzie dostępny do pobrania z naszej strony internetowej).
Jak złożyć wniosek?
Szczegóły procedury grantowej, wzór wniosku oraz instrukcja wypełniania wniosku zostaną opublikowane wkrótce – uprzejmie prosimy o cierpliwość.
Co można kupić w ramach grantu?
W ramach projektu „Liderki i liderzy cyfrowej edukacji szkolenej”, grant może zostać przeznaczony wyłącznie na zakup sprzętu i materiałów dydaktycznych zgodnych z katalogiem kwalifikowalnych zakupów.
Lista dopuszczonych urządzeń została opublikowana w zakładce Katalog kwalifikowalnych zakupów oraz opisana szczegółowo w załączniku nr 2 do Regulaminu projektu.
Wśród możliwych zakupów znajdują się m.in.:
- tablety, laptopy, komputery stacjonarne, projektory i monitory;
- roboty edukacyjne, klocki programowalne, drukarki i długopisy 3D;
- plansze i maty dydaktyczne do nauki programowania;
- aplikacje edukacyjne, dostęp do platform, e-booki i kursy komputerowe.
Obowiązek informacyjny
- Klauzula informacyjna – Akademia Humanitas i Stowarzyszenia Robisz.to
- Klauzula informacyjna – Centrum Projektów Polska Cyfrowa
Istnieje możliwości zgłaszania do Instytucji koordynującej KPO, Instytucji odpowiedzialnej za realizację inwestycji lub Jednostce wspierającej podejrzenia o niezgodności Przedsięwzięcia lub działań Ostatecznego Odbiorcy Wsparcia z Konwencją o prawach osób niepełnosprawnych sporządzoną w Nowym Jorku dnia 13 grudnia 2006 r. (Dz. U. z 2012 r. poz. 1169, z późn. zm.), zwanej dalej „KPON”. Sygnały, zgłoszenia lub skargi dotyczące wystąpienia niezgodności Przedsięwzięcia z postanowieniami KPON mogą przekazywać osoby fizyczne (uczestnicy projektu lub ich pełnomocnicy i przedstawiciele), instytucje uczestniczące we wdrażaniu KPO, strona społeczna (stowarzyszenia, fundacje), za pomocą (w każdym poniższym przypadku uznaje się zgłoszenie za przekazane w formie pisemnej):
1) poczty tradycyjnej – w formie listownej na adres ministerstwa: Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, ul. Wspólna 2/4, 00-926 Warszawa; Ministerstwa Cyfryzacji, ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa lub Centrum Projektów Polska Cyfrowa, ul. Spokojna 13a, 01-044 Warszawa;
2) skrzynki nadawczej e-PUAP Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej, Ministerstwa Cyfryzacji lub Centrum Projektów Polska Cyfrowa.
Dokumenty do pobrania
REGULAMINY:
Regulamin z dn. 27.08 – tekst jednolity
WZORY DOKUMENTÓW KWALIFIKACYJNYCH:
GRANTY: