Akademia III fali terapii poznawczo-behawioralnych dzieci i młodzieży – podejście kliniczne z elementami CFT 

Рівень
Післядипломна освіта
Тривалість
1 rok (2 semestry)
Отриманий ступінь
Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych
Мова
Польська
Форма навчання
Стаціонарне
Локація
Сосновець
Початок набору на навчання
Styczeń 2026
Початок навчання
Październik 2026

Твій куратор

Sybilla Salisz-Strzelczyk

Kierowniczka Działu Rekrutacji
Зв’яжіться з нами

Akademia III fali terapii poznawczo-behawioralnych dzieci i młodzieży

Zobacz, jak wspierać młodych ludzi z troską, elastycznością.

Wzmacniaj młodych w trudnych czasach za pomocą ACT, CFT i narzędzi CBT III fali

Pracując z dziećmi i młodzieżą, czujesz presję, by sprostać wyzwaniom ich złożonych problemów emocjonalnych i rozwojowych. Te studia pomogą Ci zrozumieć, jak skutecznie zastosować terapie III fali – ACT, CFT i nowoczesne podejścia CBT – w kontekście klinicznym, by pomagać im budować odporność, radzić sobie z lękami, depresją, trudnościami w kontaktach czy problemami rozwojowymi.

Postaw na integrację podejść i troskę o własny dobrostan

Program nie tylko wyposaży Cię w praktyczne umiejętności terapii skoncentrowanej na współczuciu i akceptacji, ale także pomoże zadbać o Twój komfort i zdrowie psychiczne. Poznasz sposoby na uniknięcie wypalenia zawodowego, byś mógł skutecznie i z empatią wspierać młodych pacjentów.

Bazuj na dowodach i najlepszych praktykach

Studia oparte są na najnowszych badaniach i standardach, a prowadzone przez doświadczonych praktyków. Dzięki nim zyskasz profesjonalne umiejętności, by sprostać wyzwaniom pracy klinicznej z dziećmi i młodzieżą w dzisiejszym, często chaotycznym świecie.

Poczuj pewność siebie i pomóż młodym pacjentom

Czujesz, że klasyczne podejścia terapeutyczne nie zawsze są wystarczające, by pomóc młodzieży radzić sobie z presją, lękiem czy obniżonym nastrojem?

Dzięki integracji ACT i CFT z CBT III fali nauczysz się dostrzegać zasoby pacjenta, budować współczucie i pomagać mu rozwijać elastyczność psychologiczną. 

 

Na zdjęciu dwie studentki siedzą przy biurku w sali dydaktycznej, ucząc się i robiąc notatki. W tle na ścianie wiszą plakaty przedstawiające budowę ludzkiego ciała i narządów, co sugeruje zajęcia z anatomii lub biologii.

Szukasz skutecznych metod, by wspierać dzieci i młodzież borykające się z trudnościami społecznymi, problemami szkolnymi lub zaburzeniami neurorozwojowymi?

Program oferuje praktyczne narzędzia, od pracy nad uważnością po budowanie gotowości do działania w zgodzie z wartościami, pozwalając na bardziej spersonalizowaną i efektywną terapię.

Zastanawiasz się, jak zachować własną równowagę i motywację, kiedy codziennie stykasz się z cierpieniem i problemami młodych pacjentów?

Zdobędziesz umiejętności wspierające Twój własny dobrostan, abyś mógł pracować z pasją i skutecznie pomagać innym, nie tracąc siebie po drodze.

Studia podyplomowe Akademia III fali terapii poznawczo-behawioralnych dzieci i młodzieży – podejście kliniczne z elementami CFT zapewnią Ci wiedzę, narzędzia i strategie, by stać się terapeutą/terapeutką, który_a potrafi sprostać wyzwaniom terapii dzieci i młodzieży w dzisiejszych czasach.

Co nas wyróżnia?

Praktyczny charakter zajęć i superwizja

Nie tylko poznasz teorię – skupimy się na praktyce, analizie konkretnych przypadków, superwizjach i pracy z narzędziami, byś mógł/mogła przełożyć zdobytą wiedzę na konkretne działania. 

Blended learning i elastyczność

Formuła hybrydowa (70% stacjonarnie, 30% online) daje Ci możliwość nauki z dowolnego miejsca, przy jednoczesnym zachowaniu interakcji i ćwiczeń praktycznych podczas zjazdów stacjonarnych. 

Skupienie na realnych problemach młodzieży

Program uwzględnia bieżące wyzwania, takie jak narastające kryzysy psychiczne, zachowania autodestrukcyjne czy problemy w relacjach rodzinnych, dzięki czemu będziesz pracował z realnymi problemami młodych osób.

Kadra

Твій куратор

Sybilla Salisz-Strzelczyk

Kierowniczka Działu Rekrutacji
Зв’яжіться з нами
Na zdjęciu Sebastian Korfel
Psycholog, psychoterapeuta (ACT, CFT, CBT)
Wykładowca

Sebastian Korfel

Sebastian Korfel

Na zdjęciu Sebastian Korfel
Psycholog, psychoterapeuta (ACT, CFT, CBT)
Wykładowca

Sebastian Korfel

Psycholog, psychoterapeuta (ACT, CFT, CBT). Obecnie prowadzę prywatną praktykę psychologiczną w Dąbrowie Górniczej, gdzie wspólnie z klientami poszukujemy równowagi, pomiędzy zaangażowanym działaniem, współczuciem wobec ludzkiego cierpienia i akceptacją prowadzącą ku witalnemu, satysfakcjonującemu życiu w oparciu o wartości. Na co dzień pracuję, także jako psychoterapeuta dzieci i młodzieży w obszarze terapii środowiskowej, gdzie współpracuję z rewelacyjnymi ośrodkami opieki, wspomagając funkcjonowanie młodych ludzi, a także ich opiekunów i rodzin. Współpracuję z Uniwersytetem Śląskim, gdzie prowadzę zajęcia z zakresu Terapii Akceptacji i Zaangażowania, oraz w ramach studiów podyplomowych na kierunku doradztwo zawodowe w Akademii Humanitas Głównymi nurtami psychoterapeutycznymi z których dobrodziejstw czerpię są Terapia Akceptacji i Zaangażowania (ACT) w zakresie której odbyłem liczne szkolenia min. ACT w pracy z traumą. Praca z ciałem umysłem i emocjami prowadzoną przez Russa Harrisa, a także krótkoterminowa terapia ACT w depresji i zachowaniach samobójczych prowadzoną przez Kirka Strosahl’a i Patricia Robinson. W obszarze pracy z dziećmi i młodzieżą ukończyłem szkolenie Modelu DNA-V autorstwa Louise Hayes i Josepha Ciarrochi, uczestniczyłem, także w szkoleniu prowadzonym przez Kelly’ego Wilsona (jednego z współtwórców terapii ACT) dedykowanym dla psychoterapeutów ACT, a dotyczącym korzystania z wartości i troski o siebie w pracy z klientem długoterminowy i wielu innych. Obecnie jestem w trakcie procesu certyfikacji Psychoterapii Behawioralno-Poznawczej (CBT), oraz Compassion Focused Therapy (CFT). Swoją pracę poddaje regularnej superwizji.

Psycholog, Psychoterapeuta
Wykładowca

Marta Szydłowska

Marta Szydłowska

Psycholog, Psychoterapeuta
Wykładowca

Marta Szydłowska

Absolwentka psychologii oraz Studiów Podyplomowych z Stosowanej Analizy Zachowania na Uniwersytet SWPS w Warszawie. Certyfikowana psychoterapeutka poznawczo-behawioralna (nr 677), psychoterapeutka Terapii Skoncentrowanej na Współczuciu (CFT) oraz superwizorka terapii poznawczo-behawioralnej (nr 101). Ukończono szkolenie trenerskie z neurofeedbacku (EEG-Biofeedback).

Założono Centrum Psychoterapii i Rozwoju Osobistego Empatia w Kielce, gdzie prowadzona jest terapia indywidualna dzieci, młodzieży i dorosłych. Prowadzona jest również psychoterapia w Klinika Terapii Poznawczo-Behawioralnej Uniwersytetu SWPS.

Doświadczenie zawodowe zdobywane było m.in. w Świętokrzyskie Centrum Psychiatrii w Morawica na Oddziale Psychiatrycznym dla Dzieci, w Fundacja Na Rzecz Dzieci z Zaburzeniami Rozwoju i Ich Rodzin „Krok po Kroku” w Warszawa, w Niepubliczne Przedszkole Specjalne Dla Dzieci z Autyzmem Słowicza Ferajna oraz w Ośrodek Rehabilitacyjno-Edukacyjno-Terapeutyczno-Wychowawczy Dla Dzieci i Młodzieży z Autyzmem w Kielcach.

Ukończono z wyróżnieniem 4-letnie Studia Podyplomowe z psychoterapii poznawczo-behawioralnej na Uniwersytet SWPS (2018). Od 2019 r. prowadzona jest działalność dydaktyczna jako wykładowca w Szkoła Psychoterapii Poznawczo-Behawioralnej Uniwersytetu SWPS w Warszawie, Poznaniu, Sopocie, Katowicach, Wrocławiu, Krakowie i Rzeszowie oraz na studiach podyplomowych „Uważność i Współczucie”.

Pełniona jest funkcja członkini Polskie Towarzystwo Terapii Poznawczej i Behawioralnej w Komisji Naukowo-Dydaktycznej (kadencja 2024–2026).

Zainteresowania naukowo-terapeutyczne obejmują pracę z dziećmi, młodzieżą i rodzinami w kontekście neuropsychofizjologii i neurobiofeedbacku, a także podejścia kontemplacyjne (uważność, współczucie) oraz ekopsychologię i ekoterapię.

Prowadzone są warsztaty i wykłady z zakresu terapii poznawczo-behawioralnej dla studentów, nauczycieli, kadry menadżerskiej i rodziców, a także wystąpienia na konferencjach krajowych i międzynarodowych. Publikowane są artykuły w czasopismach branżowych, m.in. Mindfulness, Psychologia w Praktyce, Medycyna Praktyczna, Charaktery, Newsweek Psychologia.

Uczestniczono w projektach badawczych, m.in. TRAKT III „PTSD – Diagnoza, Terapia, Profilaktyka” realizowanym przez Interdyscyplinarne Centrum Genetyki Zachowania Uniwersytetu Warszawskiego oraz E-COMPARED na Uniwersytet SWPS.

W latach 2016–2018 pełniona była funkcja członka zarządu Polskie Towarzystwo Terapii Poznawczej i Behawioralnej. Członkostwo obejmuje również Association for Contextual Behavioural Science i jej polski oddział.

Dominik Zagała
Psycholog, Psychoterapeuta
Wykładowca

Dominik Zagała

Dominik Zagała

Dominik Zagała
Psycholog, Psychoterapeuta
Wykładowca

Dominik Zagała

Jestem certyfikowanym psychoterapeutą European Association for Psychotherapy (EAP), absolwentem Polskiego Instytutu Psychoterapii Integratywnej w Krakowie oraz psychologiem. Jestem członkiem Polskiej Federacji Psychoterapii oraz Sekcji Naukowej Psychoterapii Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego. 

 Od 2015 mieszkam w Wielkiej Brytanii, gdzie prowadzę praktykę prywatną w północnej Anglii, w Cheshire. Posiadam brytyjską rejestrację jako Counselling Psychologist (HCPC) i Integrative Psychotherapist (BACP). Posiadam wieloletnie doświadczenie w pracy w brytyjskiej służbie zdrowia NHS. Ukończyłem całościowe szkolenie w terapii traumy EMDR oraz hipnoterapii (National College of Hypnosis and Psychotherapy, UKCP).  

Na co dzień pracuje z osobami dorosłymi, młodzieżą, parami i rodzinami, doświadczającymi problemów z obniżonym nastrojem, lękiem, stresem oraz pod postacią somatyczną. W swojej pracy łączę podejście psychodynamiczne, systemowe, poznawczo-behawioralne i ericksonowskie

Na zdjęciu Magdalena Dziedziak-Wawro
Psycholożka, Terapeutka ACT
Wykładowca

Magdalena Dziedziak-Wawro

Magdalena Dziedziak-Wawro

Na zdjęciu Magdalena Dziedziak-Wawro
Psycholożka, Terapeutka ACT
Wykładowca

Magdalena Dziedziak-Wawro

Psycholożka, coach, terapeutka ACT („Acceptance and Commitment Therapy” – Terapia Akceptacji i Zaangażowania), specjalistka ds. zarządzania zasobami ludzkimi, wykładowca akademicki Uniwersytetu SWPS (Wydział Zamiejscowy w Katowicach), psycholog szkolny w szkole ponadpodstawowej, koordynatorka programu Edukacja Przyszłości Jaworzno. Właścicielka firmy: Magdalena Dziedziak – Wawro Positive Life, świadczącej usługi szkoleniowe w zakresie rozwoju osobistego oraz indywidualne sesje coachingowe i psychologiczne w nurcie ACT. Specjalizuje się w łagodzeniu ludzkiego cierpienia oraz budowania dobrostanu psychicznego w oparciu o kontekstualny behawioryzm i psychologię pozytywną. Członek ACBS Polska (Association for Contextual Behavioral Science).

Autorka książek:

  • „Alfabet szczęścia z coachingiem w tle i kotem na kolanach” (Katowice 2018, Wydawnictwo KOS)
  • „Opowieści Szczęścia. 50 lekcji dobrostanu” (Jaworzno 2020, Magdalena Dziedziak-Wawro Positive Life)

oraz autorka publikacji:

  • Dziedziak-Wawro M.: „Sposoby na niedobre myśli i czyny”, w: Psychologia w szkole, 2012, nr 4 (36) Kielce, Wydawnictwo Charaktery
  • Dziedziak-Wawro M.: „Energią w wypalenie” w: Psychologia w szkole, 2012, nr 3 (35) Kielce, Wydawnictwo Charaktery
  • Dziedziak-Wawro M.: „Szczęśliwi nauczyciele” w: Psychologia w szkole, 2011, nr 4 (32) Kielce, Wydawnictwo Charak

Członkini komitetu organizacyjnego oraz naukowego Międzynarodowej Konferencja ACT 2024 Katowice „Od studenta do eksperta” 15-17 marzec 2024: oraz autorka warsztatu podczas konferencji: „Jak się robi życie będąc Tobą”. Autorka warsztatu „Warto w wartości. Wartości w służbie dobrostanu. Perspektywa psychologii pozytywnej i terapii ACT” podczas I Wojewódzkiej Konferencja Psychologii Pozytywnej w Edukacji i Wychowaniu „Po szczęście i zdrowie do szkoły”  – 22.11.2023 Kluczbork

Autorka wykładu: „Dobrostan psychiczny w szkole” podczas Wojewódzkiej konferencja: Zdrowie jako wartość i zasób wykład – 24.10.2019 Opole

Zasady rekrutacji

Wymagania kwalifikacyjne:

  • jesteś psychologiem, pedagogiem, terapeutą, lekarzem lub innym specjalistą z obszaru zdrowia psychicznego, 
1

Wypełnij kwestionariusz online

Kwestionariusz znajdziesz na stronie: https://rekrutacja.humanitas.edu.pl/

2

Skompletuj dokumenty

Do wypełnionego kwestionariusza dołącz:

  • podanie na studia  – znajduje się ono w zakładce moje rejestracje -> załączniki -> podanie
  • dyplomu ukończenia studiów wyższych 
  • potwierdzenie dokonania wymaganych wpłat. 
3

Dokonaj opłaty rekrutacyjnej

Opłata rekrutacyjna wynosi 85zł. 

Akademia Humanitas
ING Bank Śląski S.A. II Oddział w Sosnowcu
24 1050 1360 1000 0008 0337 9932

4

Prześlij dokumenty

Komplet dokumentów prześlij na adres: podyplomowe.rekrutacja@humanitas.edu.pl
Lub dostarcz osobiście do Punktu Rekrutacyjnego w siedzibie Akademii Humanitas w Sosnowcu przy ul. Kilińskiego 43. 

5

Umowa

Po zweryfikowaniu dokumentacji otrzymasz od nas umowę finansową i dalsze szczegółowe informacje. 

6

Witaj na studiach

Proces rekrutacji zakończyłeś_łaś pozytywnie. Wkrótce otrzymasz od nas harmonogram opłat, umowę o świadczeniu usług edukacyjnych. Do zobaczenia na zajęciach!  

Na zdjęciu dwie studentki siedzą przy biurku w sali dydaktycznej, ucząc się i robiąc notatki. W tle na ścianie wiszą plakaty przedstawiające budowę ludzkiego ciała i narządów, co sugeruje zajęcia z anatomii lub biologii.

Organizacja zajęć

Program studiów realizowany jest w trakcie 2 semestrów. Zakłada on realizację 171 godzin dydaktycznych. 

Zajęcia prowadzone są w trybie weekendowym: 

  • soboty i niedziele (dwa/trzy razy w miesiącu), 
  • zajęcia w soboty odbywają się w godzinach 10:00-17:00, a w niedziele – 9:00-16:00, 

Wszystkie zajęcia odbywają się stacjonarnie, ze względu na warsztatowy charakter zajęć.  

W okresie świątecznym, wakacyjnym i w czasie wolnych weekendów zajęcia się nie są realizowane.  

 Planowane terminy zjazdów, które w wyjątkowych sytuacjach mogą ulec zmiano

Warunki zaliczenia

Aby ukończyć studia podyplomowe Akademia III fali terapii poznawczo-behawioralnych dzieci i młodzieży – podejście kliniczne z elementami CFT z sukcesem, musisz spełnić kilka kluczowych wymagań. Przede wszystkim, istotne jest aktywne uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć, co zapewnia pełne zaangażowanie w proces nauki i pozwala na przyswojenie wszystkich istotnych treści. 

Kolejnym warunkiem jest zaliczenie wszystkich przedmiotów objętych programem studiów. Wymaga to zdania egzaminów w toku trwania studiów i zrealizowania zadań projektowych, które ocenią zarówno teoretyczną, jak i praktyczną wiedzę zdobytą podczas zajęć. A także zdanie egzaminu końcowego 

Po spełnieniu wszystkich wymagań, otrzymasz świadectwo ukończenia, które potwierdza uzyskane kwalifikacje i otwiera nowe możliwości rozwoju zawodowego. 

Zapewnij sobie sukces, angażując się w pełni w ten proces edukacyjny. 

Skontaktuj się z nami

Masz pytania lub potrzebujesz wsparcia? Skontaktuj się z nami – jesteśmy tutaj, aby Ci pomóc!

Checkboxes

Najczęściej zadawane pytania (FAQ)

Czy opłata rekrutacyjna zostanie mi zwrócona w razie rezygnacji z rekrutacji?
Nie, opłata rekrutacyjna nie podlega zwrotowi.
Czy muszę mieć doświadczenie w pracy z dziećmi i młodzieżą?
Nie jest to konieczne, jednak doświadczenie będzie atutem. Studia przygotują Cię do pracy z młodymi pacjentami, nawet jeśli dopiero zaczynasz w tym obszarze.