Tym razem dla uczniów Technikum nr 4 Transportowe w Akademii Humanitas zorganizowano Dzień Otwarty (12 grudnia 2024 roku), który był szansą na poszerzenie horyzontów, odkrycie własnych talentów oraz zrozumienie kluczowych aspektów planowania przyszłej kariery zawodowej.
Spotkanie z doradcą edukacyjnym
Pierwszą część wydarzenia stanowiło spotkanie z doradczynią edukacyjną Magdaleną Ptak, która w przystępny sposób przedstawiła możliwości świadomego wyboru dalszych ścieżek edukacyjnych. Uczniowie, uważnie przysłuchując się wskazówkom prowadzącej, mieli okazję dowiedzieć się, jak lepiej poznać swoje predyspozycje, mocne strony i zainteresowania, a następnie przełożyć je na konkretne plany rozwoju.
Uczniowie przyznali, że ten wykład okazał się niezwykle pomocny w zrozumieniu, iż decyzje dotyczące przyszłości nie muszą być podejmowane w ciemno, a właściwe doradztwo potrafi pomóc w wyborze przyszłego zawodu lub studiów.

Warsztaty
Następnie nadszedł czas na warsztaty, których formuła spotkała się z bardzo pozytywnym odbiorem ze strony młodzieży. Prowadzone przez praktyków i pasjonatów w swoich dziedzinach, zachęcały do aktywnego udziału, kreatywnego myślenia oraz bezpośredniego poznawania nowych umiejętności. Jedna z grup z Magdaleną Ptak poznała zasady odkrywania talentów i szukania własnej drogi zawodowej.
Inni mieli okazję usłyszeć od Krystiana Kruka inspirującą historię o tym, jak pasję przeobrazić w własny biznes. Pokazał on, że pasja nie musi wygasnąć wraz z wiekiem, a może ewoluować i pozwalać na poznawanie nowych rzeczy. Tak jak w jego przypadku, gdzie zamiłowanie do anime prowadziło do poznania kultury Japonii, Korei. A w efekcie pozwoliło na założenie agencji marketingowej pracującej zgodnie z filozofią Kaizen.

Uczniowie uczestniczyli również w warsztatach Patrycji Wites-Gocel i Joanny Neumann, z związanych z pracą fotografa i produkcji telewizyjnych. Podczas tych zajęć stawali przed kamerą i aparatem, ucząc się zarówno prezentacji, jak i post produkcji. To pomagało zrozumieć czym jest świadome budowanie profesjonalnego wizerunku w branży kreatywnej. Część z nich zdecydowała się nawet na wykonanie profesjonalnego zdjęcia do przyszłego CV.

Uczniowie docenili elastyczny model pracy. Dzięki niemu mogli porównać różne ścieżki rozwoju i znaleźć swoje zainteresowania. Opinie były jednoznaczne: taki sposób poznawania możliwości edukacyjnych i zawodowych jest ciekawszy i skuteczniejszy od tradycyjnych prezentacji. Uczestnicy wrócili do domów z konkretnymi pomysłami na przyszłość i poczuciem że mają realny wpływ na kształt swojej kariery