Master of Business Administration

Рівень
Навчання за програмою MBA
Тривалість
2 semestry
Отриманий ступінь
MBA
Мова
Польська / Англійська
Форма навчання
Гібридний
Локація
Сосновець / Рибнік
Початок набору на навчання
Grudzień 2026
Початок навчання
Kwiecień 2026
Uzyskane świadectwo
Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych, Dyplom MBA potwierdzający realizację studiów we współpracy z partnerem zagranicznym BUEM

Твій куратор

Sybilla Salisz-Strzelczyk

Kierowniczka Działu Rekrutacji
Зв’яжіться з нами

Master of Business Administration – od menedżera do świadomego lidera

Przygotowujemy liderów do odpowiedzialnego i skutecznego zarządzania

Rozwijamy kompetencje menedżerskie niezbędne do skutecznego kierowania organizacją w dynamicznie zmieniającym się środowisku biznesowym. Uczymy, jak łączyć cele ekonomiczne z odpowiedzialnością społeczną i środowiskową, przygotowując liderów gotowych do działania w dobie transformacji ekologicznej.

Stawiamy na praktyczne i skuteczne kształcenie

Prowadzimy zajęcia z udziałem doświadczonych praktyków, organizujemy warsztaty z wykorzystaniem narzędzi diagnostycznych , wizyty studyjne w firmach i pracę na rzeczywistych przypadkach biznesowych – tak, by uczestnicy mogli od razu wykorzystywać zdobytą wiedzę i umiejętności w codziennej pracy.

Łączymy rozwój kompetencji przywódczych z praktyką zarządzania

Uczymy, jak myśleć strategicznie, skutecznie zarządzać zespołami, finansami i projektami oraz jak prowadzić komunikację i negocjacje w wymagającym środowisku biznesowym. Pokazujemy, jak wdrażać zmiany i integrować zasady ESG oraz zrównoważonego rozwoju z codziennym zarządzaniem – by budować organizacje odpowiedzialne, odporne i gotowe na przyszłość.

Podnieś kompetencje i sprostaj wyzwaniom współczesnego biznesu

Niepewność w obliczu ekologicznej transformacji?

Świat biznesu szybko się zmienia, a Ty zastanawiasz się, jak dostosować swoją organizację do nowych standardów zrównoważonego rozwoju.

Brak praktycznych narzędzi do wdrażania strategii ESG?

Obawiasz się, że teoria nie wystarczy, by skutecznie implementować zielone strategie w Twojej firmie.

Samotność w podejmowaniu kluczowych decyzji?

Czujesz, że brakuje Ci wsparcia i wymiany doświadczeń z innymi profesjonalistami stojącymi przed podobnymi wyzwaniami.

My rozumiemy te problemy i oferujemy rozwiązanie.

Nasz program MBA łączy aktualną wiedzę z praktycznymi narzędziami, przygotowując Cię do skutecznego zarządzania w czasach ekologicznej transformacji i zwiększającej się świadomości kryzysu klimatycznego. Tworzymy społeczność liderów, którzy wspólnie dążą do budowania odpowiedzialnych i etycznych organizacji.

Co nas wyróżnia

Loża Ekspertów:

Możliwość uczestnictwa w cyklu dodatkowych wykładów prowadzonych przez ekspertów i praktyków z różnych dziedzin zarządzania. Loża zapewnia dostęp do najnowszych trendów w zarządzaniu i praktycznych rozwiązań problemów biznesowych, umożliwiając uczestnikom stawianie czoła wyzwaniom współczesnego świata biznesu. 

Wizyty studyjne w firmach:

Poznasz praktyczne zastosowania teorii w przedsiębiorstwach wdrażających zasady zrównoważonego rozwoju. 

Zajęcia o charakterze warsztatowym z licencjonowanymi narzędziami diagnostycznymi:

Program kładzie szczególny nacisk na praktyczne ćwiczenie umiejętności menedżerskich, wykorzystując licencjonowane narzędzia diagnostyczne takie jak CCQ®, MaxieDISC®, MTQ48® oraz symulacje i gry biznesowe. Dzięki temu uczestnicy mogą nie tylko rozwinąć swoje kompetencje w bezpiecznym, warsztatowym środowisku, ale również uzyskać cenne wskazówki dotyczące swojego osobistego rozwoju i efektywności zawodowej. 

Studiujesz – zyskujesz

Przede wszystkim solidny fundament dla Twojej kariery zawodowej: 

Wiedzę praktyczną z zarządzania w erze zrównoważonego rozwoju

Zdobędziesz umiejętności niezbędne do efektywnego prowadzenia organizacji, uwzględniając cele ekologiczne, społeczne i ekonomiczne. Nauczysz się, jak integrować zasady ESG w codziennym zarządzaniu oraz jak podejmować decyzje mające długofalowy pozytywny wpływ na otoczenie. 

Wszechstronne umiejętności menedżerskie i przywódcze

Rozwiniesz kompetencje w zakresie strategicznego myślenia, zarządzania finansami, zespołami i procesami biznesowymi. Poznasz nowoczesne metodyki zarządzania, takie jak SCRUM czy Agile. Wzmocnisz swoje zdolności przywódcze, negocjacyjne oraz komunikacyjne, co pozwoli Ci skutecznie kierować zespołami w dynamicznym środowisku biznesowym. 

Zdolność do wdrażania i zarządzania zmianą

Nauczysz się efektywnie wprowadzać i zarządzać zmianami w organizacji, co jest kluczowe w obliczu ekologicznej transformacji. Zdobędziesz umiejętność adaptacji do nowych wyzwań i wykorzystania ich jako szans na rozwój. Będziesz operować uniwersalnym językiem menedżerskim, co ułatwi komunikację na wszystkich szczeblach organizacji i w środowisku międzynarodowym.

Partnerzy

BRATISLAVA UNIVERSITY OF ECONOMICS AND MANAGEMENT

Bratislava University of Economics and Management to nowoczesna uczelnia oferująca kształcenie na wszystkich trzech poziomach edukacji wyższej w dziedzinie ekonomii i zarządzania. Zlokalizowana w sercu Europy, w Bratysławie – dynamicznym mieście z bogatą historią i bliskością międzynarodowych ośrodków biznesowych. 

Uczelnia kształci profesjonalistów dla sektora prywatnego i publicznego, zgodnie z europejskimi trendami edukacyjnymi. Posiada certyfikację Ministerstwa Edukacji Słowacji do prowadzenia badań i rozwoju, promując nowoczesną wiedzę w zakresie ekonomii, zarządzania przedsiębiorstwami oraz administracji publicznej. 

Kadra

Твій куратор

Sybilla Salisz-Strzelczyk

Kierowniczka Działu Rekrutacji
Зв’яжіться з нами
Przemysław Rakoczy
Prezes Fundacji Zrównoważonego Rozwoju
Wykładowca

Przemysław Rakoczy

Przemysław Rakoczy

Przemysław Rakoczy
Prezes Fundacji Zrównoważonego Rozwoju
Wykładowca

Przemysław Rakoczy

Prezes Fundacji Zrównoważonego Rozwoju oraz Ambasador Paktu Klimatycznego z ramienia Komisji Europejskiej UE, wszechstronny ekspert z bogatym doświadczeniem w zarządzaniu „zielonymi” projektami, komunikacji oraz zrównoważonego rozwoju. Jego kariera zawodowa obejmuje kluczowe role w różnych organizacjach, gdzie pełnił funkcje Dyrektora Operacyjnego (Eco Smart Management P.S.A. oraz Quality Austria Polska Sp. z o.o.), lidera działów marketingu  i PR (m in. Hobby, Immobile S.A.), także ekspert zielonej komunikacji.  ekspert w zarządzaniu projektami oraz zarządzaniem interesariuszami. Właściciel firm Green Management czy Solutions 4 Bussines Sp. z o.o. Ekspert w strategicznym planowaniu, tworzeniu i implementowania strategii i modeli biznesowych. Certyfikowany Change Manager oraz Project Manager (Agile, PMP, Prince2, Waterfall). Jako lider, skutecznie buduje interdyscyplinarne zespoły projektowe,  zarządza ryzykiem i kosztami oraz planuje i organizuje działania w projektach. Jego doświadczenie w coachingu i mentoringu pozwala mu wspierać rozwój zawodowy członków swoich zespołów. Ekspert Zrównoważonego Rozwoju zaangażowany w działania na rzecz zrównoważonego rozwoju i wdrażania ESG (Environmental, Social, and Governance). 

W zakresie zarządzania projektami Przemysław Rakoczy posiada doświadczenie w metodologiach Agile, Waterfall, PMP, Prince2, zarządzaniu zmianami, zwinnych metodykach zarządzania (Scrum, Kanban, Gant), komunikacji z interesariuszami oraz zarządzaniu ryzykiem i kosztami w projekcie. Aktywnie współpracuje z jednostkami naukowymi w zakresie posiadanych kompetencji, są to m in. Politechnika Śląska, Instytut Ekologii Terenów Uprzemysłowionych – IETU Katowice, oraz Instytutem Metali Nieżelaznych Sieci Badawczej Łukasiewicz. 

Jego pasje obejmują historię, Busch-crafting, militaria oraz eko-projekty, takie jak plantacje wertykalne i hydroponika oraz wdrażanie innowacyjnych. Dzięki swojemu wszechstronnemu doświadczeniu i zaangażowaniu, jest cenionym ekspertem i liderem w dziedzinie zarządzania zrównoważonym rozwojem, komunikacji i wdrożeń ESG do firm. Jego umiejętności i wiedza pozwalają mu skutecznie realizować projekty i wspierać rozwój organizacji, z którymi współpracuje. 

Wykładowca

Agnieszka Wyciślik-Kupicha

Agnieszka Wyciślik-Kupicha

Wykładowca

Agnieszka Wyciślik-Kupicha

Trener, konsultant z ponad 30-letnią praktyką zawodową. Ekspert w dziedzinie cyrkularności. Pomaga organizacjom rozwijać się w sposób zrównoważony, minimalizując ryzyka i tworząc efektywne modele biznesowe. Jej kompetencje i wiedza pozwalają na opracowywanie efektywnych rozwiązań wspierających zrównoważoną gospodarkę.

Absolwentka Akademii WSB w Dąbrowie Górniczej w zakresie Master of Business Administration (Partner kierunku: EY Academy of Business). Ukończyła Śląskie Środowiskowe Studium Doktoranckie (ŚŚSD) w Katowicach i uzyskała tytuł Doktora nauk technicznych w dyscyplinie Inżynieria środowiska. Posiadaczka certyfikatów: Circular Globe Transformation Coach, Certyfikat EY Academy of Business, Environmental System Manager, Auditor Zintegrowanych Systemów Zarządzania ISO 9001:2015, 14001:2015 i ISO 45001:2018, Pełnomocnik ds. Zarządzania Ryzykiem wg ISO 31000; Certyfikat Verification and Validation of Green House Gases according to ISO 14064-1 and ISO 14064-2, Certyfikat Akademii Raportowania ESG – Raportowanie zgodne ze standardami ESRS.

Pracowała jako Inżynier ds. bezpieczeństwa, Quality Manager, Dräger Academy Leader Trener i Audytor trzeciej strony ISO9001, ISO14001, ISO45001; Environmental System Manager; Circular Globe Transformation Coach; Manager ds. Certyfikacji; Dyrektor ds. Rozwoju, CEO Eco Smart Management Prosta S.A. Fundator i wiceprezeska Fundacji Zrównoważonego Rozwoju.

Prowadzi szkolenia i doradztwo z zakresu zarządzania strategicznego i operacyjnego przedsiębiorstwem, ekoefektywnego zarządzania ryzykiem, transformacji biznesowej w kierunku cyrkularności organizacji, zrównoważonego rozwoju, ekonomii cyrkularnej oraz ESG. W zakresie szkoleń i doradztwa współpracowała m.in. z: Synthos S.A., ArcelorMittal Poland S.A., PKN Orlen (Grupa Lotos), Grupa Azoty S.A., Gaz-System S.A., PCC Rokita, GlaxoSmithKlein, TÜV Rheinland, Siemens Polska, Diehl Metering Grupa, Strabag Group, Castolin Eutectic Gliwice, Gamrat S.A., Grupa Mondi, Grupa Rauch, Kayser Automotive Systems Polska Sp. z o.o., Mineral Polska Sp. z o.o.- Grupa Strabag SE, Re Alloys Sp. z o.o./Huta Łaziska, SELT Sp. z o.o., Alupol Films Sp z o.o., Śląskie Centrum Naukowo – Technologiczne Przemysłu Lotniczego Sp. z o. o. oraz wieloma innymi. Aktywnie współpracuje z wieloma jednostkami naukowymi m.in.: Akademią Górniczo-Hutniczą im. Stanisława Staszica w Krakowie, Politechniką Śląską, Głównym Instytutem Górnictwa w Katowicach, Škoda Auto University, Instytutem Ekologii Terenów Uprzemysłowionych – IETU Katowice oraz Instytutem Metali Nieżelaznych Sieci Badawczej Łukasiewicz.

Wykładowca

Agnieszka Chwastek

Agnieszka Chwastek

Wykładowca

Agnieszka Chwastek

Absolwentka romanistyki na Uniwersytecie Śląskim. Ukończyła studia podyplomowe:

  • Zarządzanie biznesem w Śląskiej Międzynarodowej Szkole Handlowej
  • Psychologia działań menadżerskich na SWPS
  • Coach i Trener w Wyższej Szkole Europejskiej.

Od lat 90. XX wieku związana z branżą automotive. Od ponad dwudziestu lat pracuje na stanowiskach menedżerskich w zagranicznych korporacjach działających w tej branży. Ma wieloletnie doświadczenie w zarządzaniu: zasobami ludzkimi, jakością i łańcuchem dostaw.

Jako praktyk biznesu stosuje na co dzień w swojej pracy standardy i rozwiązania typowe dla dużych przedsiębiorstw przemysłu samochodowego, mierząc się również z wyzwaniami postawionymi przed współcześnie funkcjonującymi działami HR, takimi jak: cyfryzacja, różnorodność, ESG i VUCA.

W swojej obecnej roli w Grupie Valeo odpowiada za tworzenie i wdrażanie korporacyjnych programów rozwojowych dla pracowników różnych szczebli w ponad dwudziestu krajach świata. Kieruje kilkunastoosobowym, międzynarodowym zespołem trenerów i współpracuje z działem rozwoju talentów w swojej organizacji. Ponadto w zakładach Grupy Valeo prowadzi audyt wewnętrzy w obszarze HR oraz Zakupów.

Wykładowca

Ireneusz Kozera

Ireneusz Kozera

Wykładowca

Ireneusz Kozera

Wykładowca akademicki, certyfikowany trener biznesu, konsultant, mentor.

Od prawie 20 lat przedsiębiorca, założyciel i pomysłodawca firmy szkoleniowo – doradczej The Quality of Life. W tym okresie przeprowadził tysiące godzin doradztwa biznesowego i szkoleń skierowanych zarówno do sektora MSP jak również do przedstawicieli administracji rządowej i samorządowej oraz pracowników korporacji.
Zainteresowania naukowe oraz dydaktyczne skoncentrowane są wokół obszarów cybernetyki społecznej, budowania i zarządzania zespołami, interakcji jednostka – zespół, komunikacji marketingowej, nowoczesnych form marketingu, w tym marketingu cyfrowego, kreowania organizacji wirtualnych i sieciowania.
Jest specjalistą w zakresie skuteczności i efektywności procesów komunikacji, wpływu komunikacji na zarządzanie zespołami, stresu i emocji w procesach grupowych oraz czynników synergii zespołowej, w tym wpływu konfliktów i stresu na procesy grupowe.

Zajmuje się także tematami programowania percepcji, komunikacji programującej i inicjującej oraz zagadnieniami szeroko rozumianej propagandy i procesów sterowania społecznego.
Jest audytorem wiodącym w zakresie systemów zarządzania ISO 9001 (jakość), 14001 (środowisko), 13485 (jakość w branży wyrobów medycznych), 50001 (efektywność energetyczna), 45001 (bezpieczeństwo i higiena pracy); Wieloletni trener i konsultant w zakresie wdrażania systemów zarządzania jakością, środowiskowego, BHP, jakością wyrobów medycznych, efektywności energetycznej. Konsultant i trener z zakresu Zakładowej Kontroli Produkcji ZKP oraz procesów certyfikacji i wprowadzania na rynek wyrobów m.in. w oparciu o dyrektywy nowego podejścia. Trener i konsultant w obszarach dyrektyw środowiskowych np. EPD.
Trener w zakresie kontroli jakości oraz rozwiązywania problemów jakościowych, zarządzania zespołami, w tym zespołami produkcyjnymi.

Jest doświadczonym ekspertem w zakresie ekonomii społecznej. Przeprowadził liczone w tysiącach godzin konsultacje, szkolenia, doradztwo i mentoring dla licznych Podmiotów Ekonomii Społecznej oraz Organizacji Pozarządowych w całej Polsce. Promuje ekonomizację NGO i PES, przez co uniezależnianie ich od finasowania publicznego.

Zasady rekrutacji

1

Wypełnij kwestionariusz online

Kwestionariusz znajdziesz na stronie: https://rekrutacja.humanitas.edu.pl/

2

Skompletuj dokumenty

Do wypełnionego kwestionariusza dołącz:

  • kserokopię dyplomu ukończenia studiów wyższych 
  • CV lub biogram zawodowy,  
  • potwierdzenie dokonania wymaganych wpłat. 
3

Dokonaj opłaty rekrutacyjnej

Opłata rekrutacyjna wynosi 200 zł

Numer konta: ING Bank Śląski S.A. II Oddział w Sosnowcu 24 1050 1360 1000 0008 0337 9932 

Tytuł: Imię, nazwisko, nazwa programu MBA

4

Prześlij dokumenty

Komplet dokumentów prześlij na adres: mba.rekrutacja@humanitas.edu.pl

5

Witaj na studiach

Pozytywnie przeszedłeś etap rekrutacji, wkrótce otrzymasz od nas harmonogram opłat, umowę o świadczeniu usług edukacyjnych.

W tym miejscu dokonujesz opłaty wpisowego w wysokości 300 zł na konto:
Numer konta: ING Bank Śląski S.A. II Oddział w Sosnowcu 24 1050 1360 1000 0008 0337 9932 

Tytuł: Imię, nazwisko, nazwa programu MBA

 

 

Opłaty

Proponujemy jasne i stałe czesne bez ukrytych kosztów. Zapewniamy brak dodatkowych opłat za materiały czy egzaminy i możliwość płatności w ratach bez zwiększenia ceny. Dostosujemy harmonogram płatności do Twoich potrzeb, aby edukacja była dla Ciebie jak najbardziej dostępna. 

Numer konta: ING Bank Śląski S.A. II Oddział w Sosnowcu 24 1050 1360 1000 0008 0337 9932 

Tytuł: Imię, nazwisko, nazwa programu MBA  

Program jest zamieszczony w Bazie Usług Rozwojowych, co umożliwia osobom zainteresowanym udziałem w studiach zdobycie dofinansowania do studiów z projektów realizowanych w ramach programu Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021-2027, priorytet FESL.10 FE na transformację, działanie FESL.10.17 Kształcenie osób dorosłych FST. Lista wszystkich projektów jw. wraz z ich tytułami i Operatorami znajduje się w tym dokumencie

Wpłacasz:

 

200zł

Opłata postępowania kwalifikacyjnego

300 zł

Opłata wpisowa
Wariant
Opłata
Opłata dla studentów/absolwentów AH -20%
Płatność w całości
13 000 zł
10 400 zł
Płatność w 12 ratach
1 x 2 000 zł, 11 x 1 000 zł
1 x 1 050 zł, 11 x 850 zł

Organizacja zajęć

CZAS TRWANIA STUDIÓW PODYPLOMOWYCH

  • 2 semestry
  • Semestr I: październik 2025 r. do marzec 2026 r.
  • Semestr II: kwiecień 2026 r. do wrzesień 2026 r.
  • 250 godzin dydaktycznych (170+80)
  • stacjonarnie 170 godzin dydaktycznych
  • online 80 godzin dydaktycznych

LICZBA PUNKTÓW ECTS

  • 31 ECTS

WARUNKI ORGANIZACYJNE

  • Zajęcia w formie stacjonarnej: 170 godzin dydaktycznych (9 zjazdów)
  • Zajęcia w formie zdalnej w czasie rzeczywistym: 80 godzin zajęć dydaktycznych (4 zjazdy)
  • Zajęcia w formie zdalnej w czasie rzeczywistym odbywają się za pośrednictwem platformy Clickmeeting
  • Obligatoryjne korzystanie z kamery i mikrofonu w trakcie zajęć w formie zdalnej w czasie rzeczywistym
  • Dni zajęć: soboty i niedziele, średnio co dwa tygodnie
  • Godziny zajęć: 8.00 – 16.45
  • (10h dydaktycznych, 1h dydaktyczna=45minut)
  • Przerwy: 75 minut/dzień

Warunki zaliczenia

Aby zakończyć program Master of Business Administration z sukcesem, wymagane jest Twoje aktywne uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć. Ponadto konieczne jest uzyskanie pozytywnych wyników z egzaminów, zaliczenie wszystkich przedmiotów zgodnie z naszym programem studiów oraz przygotowanie i obrona projektu końcowego przygotowanego pod kierunkiem opiekuna merytorycznego.  

Zapewnij sobie sukces, angażując się w pełni w ten proces edukacyjny. 

Skontaktuj się z nami

Masz pytania lub potrzebujesz wsparcia? Skontaktuj się z nami – jesteśmy tutaj, aby Ci pomóc!

Checkboxes

Najczęściej zadawane pytania (FAQ)

Czy studia EMBA gwarantują wykształcenie stanowiące kryterium do zasiadania w radach nadzorczych?
Absolwenci studiów podyplomowych MBA zdobywają wykształcenie stanowiące kryterium do zasiadania w radach nadzorczych spółek z udziałem Skarbu Państwa (Art. 19 ust. 1 pkt 1 lit. c ustawy z dnia 16 grudnia 2016 r. – o zasadach zarządzania mieniem państwowym (Dz. U. z 2019 r. poz. 1302, 1309, 1571, 1655).
Czy muszę od razu dokonywać wpłaty w wysokości 200 zł i 300 zł?
Nie. Opłata rekrutacyjna jest wpłacana na początku na poczet trwającej rekrutacji – w wysokości 200 zł. Kiedy rekrutacja zakończona jest pozytywnym wynikiem, Kandydat proszony jest o wniesienie opłaty wpisowego na poczet rozpoczęcia studiów.
Czy opłata rekrutacyjna zostanie mi zwrócona w razie rezygnacji z rekrutacji?
Nie, opłata rekrutacyjna nie podlega zwrotowi.