Przejdź do treści
Uwaga! została włączona wersja kontrastowa
Człowiek  To się liczy

Znajdź studia dla siebie

Trwa wyszukiwanie kierunków...

Rekrutacja online

Oferujemy studia I, II stopnia oraz jednolite magisterskie. Posiadamy bogatą ofertę studiów podyplomowych dla nauczycieli, prawników, specjalistów administracji oraz managerów. U nas możesz zamówić szkolenie „szyte na miarę”.

Kierunki studiów

Wybierz studia spośród 11 kierunków i niemal 30 specjalności w formule standardowej, „krótsze studia” lub „Dwa dyplomy – jednoCzesne”. Oferujemy studia zarówno dzienne jak i zaoczne.

Aktualności

08/04/2024

Kod dostępu #autyzm – odblokuj świat różnorodności i możliwości

Za nami już piąty tydzień Zagłębiowskiego Maratonu Nauki, który połączyliśmy z obchodami Światowego Tygodnia Świadomości Autyzmu. Nasi goście i prelegenci starali się pokazać, czym jest autyzm jako spektrum, jak zdiagnozować autyzm. Poznaliśmy też historie osób z autyzmem.  

Obchody Tygodnia Świadomości Autyzmu zaczęliśmy od debaty, na której poznaliśmy inspirujących samorzeczników - Natalkę i Pawła, ich rodziny oraz przyjaciół. Ich historie pokazały, że autyzm jest wielobarwny i pełen pasji. Paweł Garncorz – artysta malarz w swoich pracach skupia się ma malowaniu otaczających go budynków. – Maluje budynki, bo to mnie otacza. Lubię podróże, komunikację miejską i muszę to zawsze pokazać. W ten sposób szukam mojego miejsca w tym „dziwnym świecie”.  

Prace Pawła możemy oglądać również w Muzeum Śląskim na wystawie twórców nieprofesjonalnych oraz w Galerii Szyb Wilson.  

- Ja chodzę do liceum, a później maluję, śpiewam. Teraz dużo maluję na tablecie graficznym i bardzo to lubię. Lubię też liceum, bo mogę uczyć się więcej i zmieniamy też sale na różne przedmioty – mówiła Natalia Omirska w trakcie swojego panelu.  

Dla Natalii świat nie ma ograniczeń, a wręcz przeciwnie. Naukę języka angielskiego zaczęła od filmów na portalu Youtube. Później zaczęła pisać w tym języku piosenki i samodzielnie remiksować muzykę. Dziś 16-latka chętnie występuje publicznie i dzieli się swoją sztuką.  

W trakcie debaty podkreślono również rolę nowoczesnych technologii w terapii w tym VR oraz AR. – Takie podejście do terapii znacznie przyspiesza proces socjalizacji oraz nauki. Dla osób z autyzmem to bardzo często pierwsza możliwość nauki współfunkcjonowania z osobami neurotypowymi – wspomniał Jakub Wolny, oligofrenopedagog z Zespołeu Szkół Specjalnych nr 4 w Sosnowcu.  

W drugim dniu Tygodnia Autyzmu Izabela Taborska i Anna Dudek zaprosiły do poznania faktów i mitów o autyzmie, pokazując różnorodność zaburzeń neurorozwojowych oraz znaczenie wspierania osób w spektrum. Wspólna gra „Fakty i mity o autyzmie” pomogła w usystematyzowaniu wiedzy związanej ze spektrum.  

Z kolei prelekcja Anny Dudek dla opiekunów i nauczycieli osób ze spektrum „Zrozumieć przyczyny sposobu funkcjonowania/zachowania osób w spektrum autyzmu” pozwoliła poznać metody współpracy z takimi osobami, zrozumieć ich zachowania i zaakceptować to, że są takimi samymi ludźmi jak osoby neurotypowe tylko czasem więcej czują.  

Spotkanie z Beatą Pakułą dało możliwość bliższego poznania „złotego standardu” diagnozy autyzmu, z naciskiem na klasyfikację ICD-11 i jej wpływ na rozumienie autyzmu. Uczestnicy mieli szansę na interaktywne zgłębienie tematu, co pozwoliło na lepsze zrozumienie procesu diagnozy oraz potrzeb osób z autyzmem. 

Tydzień Autyzmu przyciągnął uczniów szkół, którzy aktywnie uczestniczyli w wydarzeniach, zapewniając im szansę na edukację i zrozumienie spektrum autyzmu. Oto szkoły, które nas odwiedziły: 

Szkoły Podstawowe  

  • Katolicka Niepubliczna Szkoła Podstawowa   
  • Szkoła Podstawowa nr 13 z Oddziałami Integracyjnymi i Dwujęzycznymi im. H. Sienkiewicza w Mysłowicach   
  • Szkoła Podstawowa nr 7 w Dąbrowie Górniczej  
  • Szkoła Podstawowa nr 47 w Sosnowcu  
  • Szkoła Podstawowa nr 6 z oddziałami dwujęzycznymi im. Juliusza Słowackiego w Sosnowcu  
  • Szkoła Podstawowa Sportowa w Mysłowicach  
  • Sportowa Szkoła Podstawowa nr 17 w Sosnowcu  

 

Szkoły Ponadpodstawowe  

  • V Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi im. A. Struga w Gliwicach  
  • III Liceum Ogólnokształcące im. S. Batorego w Chorzowie  
  • Zespół Szkół Technicznych i Ogólnokształcących MERITUM w Siemianowicach Śląskich  

  

Ten Tydzień Zagłębiowskiego Maratonu Nauki był okazją do przełamania nadal istniejących stereotypów i pokazania, że różnorodność jest źródłem nieskończonych możliwości. Dzięki zaangażowaniu uczestników, prelegentów i organizatorów, udało się zbudować mosty porozumienia i wzajemnego wsparcia. Tego rodzaju inicjatywy są kluczowe dla promowania zrozumienia autyzmu w społeczeństwie. 

W trakcie wykładów Tygodnia Autyzmu odwiedzający uczelnię mogli zobaczyć wystawę prac malarskich Pawła Garncorza i kolorowe rzeźby społeczności Sosnowieckiej Spółdzielni Socjalnej S3, tym samym poznając świat twórczości osób w spektrum autyzmu. 

--  

Zagłębiowski Maraton Nauki to projekt Akademii Humanitas, który uzyskał dofinansowanie ze środków budżetu Państwa, przyznanych Akademii Humanitas przez Ministra Edukacji i Nauki w ramach Programu pn. Społeczna odpowiedzialność Nauki II. Nr umowy zawartej przez Akademię Humanitas z Ministerstwem Edukacji i Nauki: POPUL/SN/0064/2023/01  

 

 

Nadchodzące wydarzenia

Tworzymy przestrzeń dla rozwoju i wymiany poglądów. Konferencje naukowe i popularnonaukowe, wykłady, warsztaty, seminaria – w Akademii Humanitas organizowane są wydarzenia, będące odpowiedzią na potrzeby nie tylko środowiska naukowego, naszych studentów ale również mieszkańców regionu.

08/04/2024

Kod dostępu #autyzm – odblokuj świat różnorodności i możliwości

Za nami już piąty tydzień Zagłębiowskiego Maratonu Nauki, który połączyliśmy z obchodami Światowego Tygodnia Świadomości Autyzmu. Nasi goście i prelegenci starali się pokazać, czym jest autyzm jako spektrum, jak zdiagnozować autyzm. Poznaliśmy też historie osób z autyzmem.  

Obchody Tygodnia Świadomości Autyzmu zaczęliśmy od debaty, na której poznaliśmy inspirujących samorzeczników - Natalkę i Pawła, ich rodziny oraz przyjaciół. Ich historie pokazały, że autyzm jest wielobarwny i pełen pasji. Paweł Garncorz – artysta malarz w swoich pracach skupia się ma malowaniu otaczających go budynków. – Maluje budynki, bo to mnie otacza. Lubię podróże, komunikację miejską i muszę to zawsze pokazać. W ten sposób szukam mojego miejsca w tym „dziwnym świecie”.  

Prace Pawła możemy oglądać również w Muzeum Śląskim na wystawie twórców nieprofesjonalnych oraz w Galerii Szyb Wilson.  

- Ja chodzę do liceum, a później maluję, śpiewam. Teraz dużo maluję na tablecie graficznym i bardzo to lubię. Lubię też liceum, bo mogę uczyć się więcej i zmieniamy też sale na różne przedmioty – mówiła Natalia Omirska w trakcie swojego panelu.  

Dla Natalii świat nie ma ograniczeń, a wręcz przeciwnie. Naukę języka angielskiego zaczęła od filmów na portalu Youtube. Później zaczęła pisać w tym języku piosenki i samodzielnie remiksować muzykę. Dziś 16-latka chętnie występuje publicznie i dzieli się swoją sztuką.  

W trakcie debaty podkreślono również rolę nowoczesnych technologii w terapii w tym VR oraz AR. – Takie podejście do terapii znacznie przyspiesza proces socjalizacji oraz nauki. Dla osób z autyzmem to bardzo często pierwsza możliwość nauki współfunkcjonowania z osobami neurotypowymi – wspomniał Jakub Wolny, oligofrenopedagog z Zespołeu Szkół Specjalnych nr 4 w Sosnowcu.  

W drugim dniu Tygodnia Autyzmu Izabela Taborska i Anna Dudek zaprosiły do poznania faktów i mitów o autyzmie, pokazując różnorodność zaburzeń neurorozwojowych oraz znaczenie wspierania osób w spektrum. Wspólna gra „Fakty i mity o autyzmie” pomogła w usystematyzowaniu wiedzy związanej ze spektrum.  

Z kolei prelekcja Anny Dudek dla opiekunów i nauczycieli osób ze spektrum „Zrozumieć przyczyny sposobu funkcjonowania/zachowania osób w spektrum autyzmu” pozwoliła poznać metody współpracy z takimi osobami, zrozumieć ich zachowania i zaakceptować to, że są takimi samymi ludźmi jak osoby neurotypowe tylko czasem więcej czują.  

Spotkanie z Beatą Pakułą dało możliwość bliższego poznania „złotego standardu” diagnozy autyzmu, z naciskiem na klasyfikację ICD-11 i jej wpływ na rozumienie autyzmu. Uczestnicy mieli szansę na interaktywne zgłębienie tematu, co pozwoliło na lepsze zrozumienie procesu diagnozy oraz potrzeb osób z autyzmem. 

Tydzień Autyzmu przyciągnął uczniów szkół, którzy aktywnie uczestniczyli w wydarzeniach, zapewniając im szansę na edukację i zrozumienie spektrum autyzmu. Oto szkoły, które nas odwiedziły: 

Szkoły Podstawowe  

  • Katolicka Niepubliczna Szkoła Podstawowa   
  • Szkoła Podstawowa nr 13 z Oddziałami Integracyjnymi i Dwujęzycznymi im. H. Sienkiewicza w Mysłowicach   
  • Szkoła Podstawowa nr 7 w Dąbrowie Górniczej  
  • Szkoła Podstawowa nr 47 w Sosnowcu  
  • Szkoła Podstawowa nr 6 z oddziałami dwujęzycznymi im. Juliusza Słowackiego w Sosnowcu  
  • Szkoła Podstawowa Sportowa w Mysłowicach  
  • Sportowa Szkoła Podstawowa nr 17 w Sosnowcu  

 

Szkoły Ponadpodstawowe  

  • V Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi im. A. Struga w Gliwicach  
  • III Liceum Ogólnokształcące im. S. Batorego w Chorzowie  
  • Zespół Szkół Technicznych i Ogólnokształcących MERITUM w Siemianowicach Śląskich  

  

Ten Tydzień Zagłębiowskiego Maratonu Nauki był okazją do przełamania nadal istniejących stereotypów i pokazania, że różnorodność jest źródłem nieskończonych możliwości. Dzięki zaangażowaniu uczestników, prelegentów i organizatorów, udało się zbudować mosty porozumienia i wzajemnego wsparcia. Tego rodzaju inicjatywy są kluczowe dla promowania zrozumienia autyzmu w społeczeństwie. 

W trakcie wykładów Tygodnia Autyzmu odwiedzający uczelnię mogli zobaczyć wystawę prac malarskich Pawła Garncorza i kolorowe rzeźby społeczności Sosnowieckiej Spółdzielni Socjalnej S3, tym samym poznając świat twórczości osób w spektrum autyzmu. 

--  

Zagłębiowski Maraton Nauki to projekt Akademii Humanitas, który uzyskał dofinansowanie ze środków budżetu Państwa, przyznanych Akademii Humanitas przez Ministra Edukacji i Nauki w ramach Programu pn. Społeczna odpowiedzialność Nauki II. Nr umowy zawartej przez Akademię Humanitas z Ministerstwem Edukacji i Nauki: POPUL/SN/0064/2023/01  

 

 

Nasza działalność

Akademia Humanitas to nie tylko działalność dydaktyczna i naukowa. Współpracujemy z otoczeniem, jednostkami samorządowymi, sektorem prywatnym i szkołami. Realizujemy wiele projektów unijnych oraz tworzymy rozwiązania dla biznesu i szkół.

Uniwersytet międzypokoleniowy

12 Uniwersytetów Dziecięcych w całym województwie oraz Uniwersytet Trzeciego Wieku Akademii Humanitas to prężnie działające organizacje skupiające tysiące małych żaków i seniorów.

Oferta dla firm

CHCESZ PODNIEŚĆ EFEKTYWNOŚĆ DZIAŁAŃ PRACOWNIKÓW TWOJEJ FIRMY?
CHCESZ ZORGANIZOWAĆ KONFERENCJĘ, WYNAJĄĆ SALĘ SZKOLENIOWĄ LUB KONFERENCYJNĄ,
A MOŻE ZAREJESTROWAĆ FIRMĘ LUB ZORGANIZOWAĆ BIURO?

Proponujemy możliwość indywidualnego zlecenia nam realizacji usług rozwojowych dla pracowników Państwa firmy, jak również usługi promujące Państwa działalność, kompleksowe usługi konferencyjne, czy też wynajem sal konferencyjnych, szkoleniowych, warsztatowych, komputerowych, powierzchni biurowych, wystawienniczych itp.